آغاز رقابت ۵۸ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه ۱۰ خرداد و جمعه ۱۱ خرداد در چهار نوبت صبح و بعدازظهر در ۳۴ حوزه امتحانی در سراسر کشور شامل ۳ حوزه در تهران و ۳۱ حوزه در سایر شهرهای کشور برگزار می شود.

۵۸ هزار و ۶۲۹ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که این داوطلبان در ۸۹ رشته کارشناسی ارشد به رقابت می‌پردازند که برخی از این رشته‌ها در مجموعه رشته تعریف شده اند.

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳، کلید اولیه در ۱۳ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و همزمان امکان اعتراض داوطلبان به سوالات آزمون به صورت اینترنتی فراهم است و داوطلبان از ۱۳ تا ۱۸ خرداد فرصت دارند اعتراضات خود را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ در نیمه تیرماه اعلام می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل هستند می‌توانند نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام کنند. مرحله انتخاب رشته محل در نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

مهلت ارسال اسامی واجدین شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان «با آزمون و بدون آزمون» توسط دانشگاه محل تحصیل به مرکز سنجش آموزش پزشکی در روزهای ۱۹ تا ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ تعیین شده است.

اعلام کارنامه علمی - قرارگیری دفترچه انتخاب رشته محل در سامانه و انجام انتخاب رشته محل «کلیه داوطلبان مجاز و سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون» و اعلام اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد و برگزاری مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد در تیرماه اعلام خواهد شد. 

حوزه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ شامل دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، ایران، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، تبریز، تهران، زاهدان، زنجان، سمنان، شهرکرد، شهیدبهشتی، شیراز، قزوین، قم، کاشان، کرمان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، گناباد، گیلان، لارستان، لرستان، مازندران، مشهد، همدان، یاسوج و یزد است. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.