مسئولان سر خود را در برف فرو نکنند و جمعیت معتاد و مبتلا به هپاتیت سی را ببینند
 «دکتر سید موید علویان» با تاکیدبر اینکه هپاتیت سی یک موضوع اجتماعی است، تصریح کرد: «در این خصوص در میان معتادان و زندانیان کارهای بیشتری باید انجام شود. درواقع حکومت و حاکمین ما باید به رفاه اجتماعی و آرامش روانی، اعتیاد، فقر و آسیب های اجتماعی توجه بیشتری کرده و سر خود را در برف فرو نکنند و واقعیت های جامعه را بپذیرند. کمااینکه ما در کشور جمعیت معتاد و مبتلا به هپاتیت سی داریم و باید از آنها حمایت کنیم تا درمان شوند. خوشبختانه در حال حاضر درمان هپاتیت سی نیز در کشور رایگان شده است.» 

وی از کاهش موارد ابتلا به بیماری هپاتیت بی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: «متاسفانه بیماری کبد چرب رو به افزایش است که در این خصوص باید تلاش بیشتری شود و با کار تیمی آموزش، پژوهش و درمان، فعالیت های جدی تری صورت گیرد.» 

علویان در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری همزمان سه کنگره هپاتیت، گوارش و کبد و آندوسکوپی های گوارشی را نوعی همکاری میان چندین انجمن و سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: «هدف اصلی این کنگره ها افزایش دانش همکاران و به روز رسانی آنها و همچنین ایجاد انسجام در حوزه تازه های بیماری های گوارش و کبد است. کمااینکه در مجموع بیش از 1500 شرکت کننده و بیش از دویست سخنران داخلی و خارجی در کنگره ها حضور داشتند. 

وی با تاکید بر اینکه در این همایش به موضوعات مهمی در زمینه هپاتیت و کبد پرداخته شد، تصریح کرد: «در حوزه بیماری های کبدی می بایست به بار این بیماری ها ازجمله هپاتیت، کبد چرب، بیماری خود ایمنی، سرطان های دستگاه گوارش و کبد توجه کنیم. به همین دلیل در این کنگره نیز مانند سایر کنگره های سالهای قبل، سعی شد که عمده آموزش در این موضوعات باشد.» 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.