افزایش حقوق دستیاران از ابتدای سال جاری اجباری است
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دوره دستیاری تخصصی پزشکی به دوره‌ای ۴ تا ۵ سال رشته‌های تخصصی پزشکی اطلاق می‌شود که پزشکان عمومی پس از شرکت در آزمون پذیرش دستیار وارد این دوره می‌شوند و علاوه بر تحصیل در یکی از ۲۵ رشته تخصصی، فعالیت‌های درمانی بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت را زیر نظر اساتید دانشگاه‌ها انجام می‌دهند.

اسفندماه سال گذشته بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت از افزایش حقوق دستیاران پزشکی خبر داد. در این افزایش حقوق دستیاران پزشکی مجرد ۱۲ میلیون و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان باید حق‌الزحمه دریافت کنند.

پیش از این اعتبار حق‌الزحمه دستیاران پزشکی از منابع اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین می‌شد در بودجه سال جاری ردیف بودجه‌ای ۳ هزار میلیارد تومانی برای حقوق دستیاران پزشکی در نظر گرفته شده است. اختصاص بودجه جداگانه برای حقوق دستیاران پزشکی می‌تواند تضمینی برای پرداخت به موقع حقوق آن‌ها باشد.

با این وجود هنوز برخی دستیاران پزشکی در فضای مجازی از تعویق حقوق خود خبر می‌دهند.

ابوالفضل باقری فرد در خصوص اینکه چرا افزایش حقوق دستیاران پزشکی در برخی دانشگاه‌ها انجام نشده است؟ گفت: افزایش حقوق دستیاران پزشکی از ابتدای سال جاری الزامی است ولی به دلیل این‌که تغییر ایجاد شده در حقوق دستیاران مبلغ قابل توجهی بود، ممکن است برخی دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات دیرتر پرداخت می‌کنند، اگر تاکنون دانشگاهی افزایش حقوق دستیاران را اعمال نکرده باید مبالغ را از ابتدای سال محاسبه کرده و هر سه ماه را پرداخت کند و هیچ مشکلی رافع مسئولیت دانشگاه نیست.

به گزارش مهر وی در پایان با بیان اینکه تذکرات لازم به صورت مکتوب و شفاهی به دانشگاه‌ها داده شده است افزود: امیدواریم تمامی دستیاران از این ماه هم حقوقشان را بر اساس مصوبه جدید بگیرند و هم افزایش حقوق ماه‌های اخیر نیز به آن‌ها پرداخت شود، در صورتی که این اتفاق نیفتد با مسئولین امر برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.