در اصفهان فرد قطعی مبتلا به تب دنگی نداشته‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پژمان عقدک با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌ها در بازتاب مسئلۀ تب دنگی در اصفهان به اشتباه دچار شده‌اند گفت: وقتی از تب دنگی صحبت می‌کنیم، باید میان فرد مشکوک و فردی که پزشک تشخیص قطعی درخصوص ابتلای او داده است، تمایز قائل شد.

وی اضافه کرد: تاکنون در اصفهان افرادی بوده‌اند که به تب دنگی مشکوک باشند، بستری شوند و تحت مراقبت و آزمایش قرار بگیرند، اما هیچ‌کدام مبتلا نبوده‌اند و آزمایش همگی منفی بوده است. بنابراین اگر بپرسید که در اصفهان و از ابتدای سال ۱۴۰۳ شخص مشکوک به تب دنگی داشته‌ایم پاسخ مثبت است اما پزشکان نتیجۀ آزمایش همگی را نفی اعلام کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان‌های جنوبی و شمالی بیش از دیگر نقاط درگیرند و غالباً منشاء شیوع این بیماری از همین مناطق است، اظهار کرد: استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جنوب و استان‌های گلستان، مازندران و گیلان در شمال از مناطقی هستند که در کشورمان بیمار تب دنگی و پشه شناسایی شده است.

به گزارش ایستا عقدک در پایان گفت: بنابراین تأکید می‌کنم که هیچ بیمار مثبتی تاکنون در استان اصفهان تشخیص داده نشده است و فقط نقاط یادشده درگیر این بیماری بوده‌اند. شناسایی افراد مشکوک و علامت‌دار به معنی ورود بیمار به استان نیست؛ چنان‌که تاکنون نیز همۀ این افراد آزمایششان منفی بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.