درب پلاستیکی جداشونده در آلمان ممنوع شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به منظور کاهش ضایعات پلاستیکی در محیط زیست، از روز سه‌شنبه ۳ ژوئیه «۱۲ تیر» استفاده از درب‌های پلاستیکی جداشونده بطری‌ها در آلمان ممنوع شد.

این ممنوعیت همچنین در مورد بسته‌بندی‌های یکبار مصرف که درب آنها از پلاستیک ساخته شده است، مانند بسته‌بندی آب میوه یا بطری‌های پت PET یکبار مصرف با حجم حداکثر تا سه لیتر نیز صدق می‌کند.

به گفته وزارت محیط زیست آلمان، بسته‌بندی‌های شیشه‌ای یا فلزی و همچنین بطری‌های قابل استفاده مجدد از این الزامات معاف هستند.

دلیل ممنوعیت درب‌های جداشونده پلاستیکی، دستورالعمل اتحادیه اروپا است. بر اساس یک مطالعه‌ای جدید درب‌های پلاستیکی از جمله بیشترین زباله‌های پلاستیکی هستند که اغلب در سواحل اتحادیه اروپا یافت می‌شوند.

شرکت‌های تولید نوشابه برای تغییر درب جداشوند بطری‌ها سه سال وقت داشتند تا این مقررات را عملی کنند. بسیاری از شرکت‌ها از سوم ژوئیه ۲۰۲۴ به تدریج بسته‌بندی نوشیدنی‌های خود را برای برآورده کردن الزامات جدید تغییر داده‌اند.

به گفته وزارت محیط زیست، بطری‌هایی که قبل از مهلت تعیین شده با درب پلاستیکی جداشونده وارد بازار شده‌اند، می‌توانند بدون هیچ محدودیت زمانی فروخته شوند. این وزارتخانه همچنین اطلاع داده است که دولت قصد دارد اجرای مقررات جدید را در سال ۲۰۲۷ دوباره ارزیابی کند.

مقررات جدید مخالفینی نیز دارد. آنان می‌گویند که در آلمان محصولات یکبار مصرف بسیار زیاد استفاده می‌شود و تعویض درب بطری فایده‌ای برای محیط زیست ندارد.

برخی نیز معتقدند میزان موادی که برای ساخت درب بطری‌های جدید به کار برده شده بیشتر از درب پلاستیکی جداشونده بوده است. دویچه وله

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.