طرح غیرقانونی نیروی انسانی، اعزام جامعه پزشکی به اردوگاه اجباری است
 «دکتر سید موید علویان» طرح نیروی انسانی را اعزام جامعه پزشکی به اردوگاه اجباری معرف کرد و افزود: «در حالی بعد از گذشت این همه سال هیچ برنامه ای برای حذف این طرح وجود ندارد که از نظر ما این طرح کاملا غیرقانونی است، چون مصوبه هیات دولت در سال های جنگ بوده است. آن زمان وزارت بهداشت مکلف بوده براساس توسعه دانشگاهی، نیروی مورد نیاز مناطق محروم را تامین کند، اما الان شرایط فرق کرده است.» 

وی تصریح کرد: «ممکن است چنین تصور شود که اعزام جامعه پزشکی به مناطق محروم برای درک بهتر شرایط کشور لازم است اما این مساله برای مدت کوتاهی می تواند به عنوان بخش آموزش برای آنها در نظر گرفته شود نه اینکه به عنوان یک طرح کاملا اجباری تلقی شود است. کمااینکه امروز این طرح صرفا به دلیل عدم قدرت حاکمیت در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، ادامه پیدا کرده است.» 

دکتر علویان در توضیح راهکار پیشنهادی خود برای برون رفت از این شرایط خاطرنشان کرد: «راهکار این است که حاکمیت با پرداخت بیشتر تلاش کند تا پایداری و ماندگاری پزشکان را در مناطق محروم بیشتر کند. از نظر بنده حاکمیت با درک بهتر واقعیت ها می تواند این کار را انجام دهد. البته مساله اقتصادی صرفا دامنگیر جامعه پزشکی نیست و همه افراد جامعه ازجمله معملین و دانشگاهیان نیز با آن درگیر هستند. امیدواریم که با توسعه اقتصادی کشور، منابع بیشتری تامین شود تا بتوانند پرداختی ها را اصلاح کنند.» 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.