۸ راه پیشگیری از ابتلا و گسترش تب دنگی
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، راه درمان این بیماری مبتنی بر اقدامات حمایتی و رفع علایم مثل سرم تراپی، دریافت داروهای ضد درد و تهوع و .... است. 

به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری، مردم باید نکات زیر را مدنظر قرار دهند: 

۱-محیطهای مورد علاقه زیست پشه را محدود کنید. پشه ها علاقه شدیدی به محل تجمع آب راکد مثل داخل گلدانها، گلهای مردابی و زیر گلدانی ها، داخل تایرهای فرسوده کنارجاده ها و ظروف آب حیوانات خانگی دارند. لذا از بین بردن این محلهای تجمع، کمک زیادی خواهد کرد. 

۲-سعی کنید بیشتر در محیطهای سرپوشیده و کاملا محافظت شده با توری پنجره، پنحره های بدون منفذ و نورگیرهای بسته باشید. 

۳-ازکرمها، لوسیونها و مواد دافع حشرات استفاده کنید، خصوصا در محیط های باز و کمپینگها. در زنان باردار و کودکان، کرمها و لوسیونها باید مخصوص این گروهها باشد. 

۴-از لباسهای آستین بلند و شلوارهای با پاچه بلند تا روی کفش استفاده کنید. از پوشیدن صندل خودداری کنید و حتما جوراب بپوشید. 

۵-هنگام خواب زیر پشه بند خصوصا دولایه باشید و نورگیرهای چادرها را با توری ریز بافت بپوشانید. 

۶-در کنار برکه ها و چاله های پرشده از آب کمپ نزنید. 

۷-پشه ها از نور گریزان و عاشق محیط مرطوب و کم نور هستند، لذا در محیط خانه پرده ها را کنار بزنید تا نور آفتاب به خوبی به داخل خانه بتابد و تهویه مناسب را نیز برقرارکنید. 

۸-از آنجا که گزش توسط پشه می تواند در طبیعت هم اتفاق بیفتد، لذا تنظیم زمان و مکان سفر، استفاده از مواد دافع حشرات خصوصا در راه پیمایی های جنگلی، دره نوردی و عزیمت به مناطق آلوده اعلام شده، استفاده از لباسهای مناسب، چادر زدن و اقامت در محیطهای خشک و به دور از مردابها و برکه ها و استفاده از پشه بندهای ریز بافت و دولایه و همینطور داشتن داروهای مسکن، ضدتهوع و مصرف مایعات با توجه به علامتی بودن درمان این بیماری، می تواند کمک کننده باشد. 

برگرفته از سایت easypharma 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.