اقتصاد داروخانه‌ها، تاب‌آوری انباشت طلب بیمه‌ها را ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید محمدجمالیان با انتقاد از اینکه داروخانه ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و مطالبات بیمه ای به آنها فشار می آورد گفت: تمامی روند درمان در نهایت به داروخانه و دارو ختم می شود و وقتی این حلقه معیوب باشد باعث اتلاف سرمایه خواهد شد.

وی افزود: بخش اعظم توزیع دارو به صورت نقدی انجام می شود و در حالی که داروخانه باید هزینه خرید را به صورت نقدی پرداخت کند اما در تلاش برای دریافت مطالباتشان از بیمه ها هستند البته در نشستی که با مدیرعامل تامین اجتماعی داشتم قول داد که حداکثر طی چند هفته آینده کل مطالبات 1402 مراکز سرپایی خصوصی و دولتی را تسویه کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دوازدهم با بیان اینکه اقتصاد داروخانه ها این تاب آوری را ندارد که از سال 1402 هنوز طلبکار باشند تصریح کرد: پاراکلینیک ها دارو را به صورت نقدی خریداری می کنند اما برخی از آنها هنوز طلب آبان و آذرماه را نگرفتند و این موضوعی است که باید به صورت جدی باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

جمالیان یادآور شد: البته بخشی از مشکلات به توزیع دارو باز می گردد و علیرغم اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده سبدفروشی ممنوع است اما یکی از گلایه های داروخانه ها موضوع سبدفروشی است در واقع داروخانه ها مجبور به خرید برخی داروها می شوند و کسی از آنها حمایت نمی کند، برای تخصیص ارز، تولید، توزیع و مصرف دارو باید برنامه و طرح جامعی داشته باشیم، تامین به موقع ارز، قیمت گذاری واقعی دارو و افزایش پوشش بیمه ای باید در دستور کار قرار گیرد. خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.