اصلاح تعرفه‌ها، مهم‌ترین راهکار کاهش مهاجرت کادر درمان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عبدلی اصلاح تعرفه ها را مهمترین راهکار کاهش مهاجرت پزشکان و پرستاران دانست و گفت: تا تعرفه ها اصلاح نشود موج گسترده مهاجرت کادر درمان ادامه خواهد داشت، افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی تاثیری در کاهش مهاجرت کادر درمان ندارد، مسئولان مربوطه نباید تصور نکنند اگر ظرفیت را دو یا سه برابر کنند معضل مهاجرت کنترل و مدیریت می شود.

وی با اشاره به مشکلات دستیاران پزشکی افزود: دستیاران طی سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی شاهد خودکشی برخی از آنها هستیم اما چرا اکنون این مشکلات بیشتر خود را نشان داده زیرا در سال های گذشته افق امیدبخش و روشنی را بعد از فارغ التحصیلی پیش روی خود می دیدند اما اکنون چنین احساسی ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این رابطه ضروری است دولت با اتخاذ تدابیر مناسب، دستیاران و رزیدنت‌های پزشکی که میوه و ثمره تلاش 17 ساله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است مانند تنگ زرین و جنس بسیار گران بهاء حفظ کند و اجازه ندهد نخبگان کشورمان به راحتی از کشور خارج شوند.

عبدلی در پایان گفت: دولت باید سهم 10 درصد هدفمندی یارانه ها را به صورت صد در صد و همچنین سایر منابع مالی حوزه سلامت را اختصاص دهد تا بتوان نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کرد، در صورت بی توجهی و تداوم شرایط موجود نه تنها مهاجرت پزشکان و پرستاران کاهش نخواهد نیافت بلکه از واردات پزشک خارجی هم عاجز خواهیم ماند. خبرگزاری خانه ملت 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.