عدم همکاری مناسب بیمه‌ها با داروخانه‌ها علت اصلی کمبود شیرخشک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید محمد جمالیان در خصوص کمبود شیرخشک در کشور گفت: شیرخشک وارد کشور شده و در این راستا مشکلی نداریم اما بر اساس دستورالعملی که به داروخانه ها ارائه شده تحویل و ارائه شیرخشک باید با نسخه پزشک باشد و در سامانه تیتک ثبت شود و پول آن هم به صورت بیمه ای پرداخت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه بیمه ها طی ماه های اخیر پول شیرخشکی که داروخانه ها به صورت نقدی از شرکت می خرند را پرداخت نکرده‌اند و وقتی بیمه‌ها پول را پرداخت نکنند داروخانه هم نقد نمی‌خرد و شرکت های بیمه هم هیچ پاسخ قانع کننده ای برای چگونگی پرداخت بدهی ندارند.

وی افزود: اگر از داروخانه ها علت کمبود را جویا شوید برای اینکه توپ توی زمینشان نیفتد چیزی نمی گویند و تنها به این اکتفا می کنند که شیرخشک نیست و نمی خرم در حالی که مشکل اصلی این است که طی دو تا سه ماهی که با قانون و دستورالعمل جدید توزیع شیرخشک انجام شده بیمه ها کسورات بسیار زیادی را اعمال کردند و بعدها متوجه شدند سامانه مشکل داشته و پول داروخانه ها را نداده اند و داروخانه ها هم می گویند که به صورت نقدی شیرخشک نمی خرم که هر روز با بیمه برای پرداخت طلبم با مشکل مواجه شوم.

جمالیان در پایان گفت: فروشگاه‌های سیسمونی هم به عنوان مثال چندین برابر از مردم پول می گیرند بدون اینکه بیمه مابقی پول را پرداخت کند و اگر داروخانه بخواهد این میزان را بگیرد کارشناس غذا و دارو آن را به تعزیرات معرفی می کند در واقع در این رابطه سیستم توزیع مشکل دارد و بیمه ها مشکل ایجاد کرده اند و نتوانسته اند این موضوع را به درستی مدیریت کنند، کمبود شیرخشک را از رئیس سازمان غذا و دارو پیگیری می کنم، از مسئولان مربوطه نیز می خواهیم که با حضور در کمیسیون توضیح دهند که چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارند. خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.