ضرورت راه‌اندازی مرکز ملی کنترل دیابت با توجه به افزایش مبتلایان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عبدلی با هشدار نسبت به شیوع بیماری دیابت در ایران گفت: 6 تا 8 میلیون دیابتی در کشور داریم که بیماری کمتر از 20 درصد آنها کنترل می‌شود و در حالی که میلیاردها تومان برای کنترل بیماری ها هزینه می شود اما شاهد کنترل آنها نیستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه برخی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند ادامه داد: آزمایش تشخیص این بیماری در سیستم شبکه به صورت رایگان انجام می‌شود، متاسفانه افزایش تعداد مبتلایان و ابتلای 10 درصد از جمعیت کشور به این بیماری و عدم کنترل مناسب آن، عوارض و آسیب های متعددی را در کشور ایجاد کرده است.

وی در پایان با انتقاد از اینکه توجه چندانی به حوزه بهداشت و پیشگیری نمی شود افزود: مقوله پیشگیری از بیماری ها به طور کلی فراموش شده و چنانچه اقدامات پیشگیرانه ای انجام نشود هزینه های سلامت افزایش خواهد یافت، با توجه به شیوع بیماری دیابت در کشور پیشنهاد می شود برای پیشگیری و کنترل آن در جامعه در کنار توجه مردم به اصلاح سبک زندگی، ایجاد و راه اندازی مرکز ملی کنترل دیابت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد. خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.