لزوم جرم انگاری های مداخله گران غیرمجاز در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمود فاضل رئیس شورای‌عالی نظام پزشکی، در این نشست اظهار داشت: از تمامی دستگاه‌ها بخواهید وظایف و تعهدات شأن نسبت به سلامتی مردم را انجام دهند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: برای رسیدن به عدالت قضائی پیشگیری نقش اساسی دارد. اگر سیاست‌های پیشگیری در مدیریت‌ها و نظارت قوه قضائیه بر آن به درستی صورت گیرد بسیاری از خودکشی‌های دستیاران و پزشکان اتفاق نمی‌افتد، لازم است جرم انگاری‌های مداخلات غیرقانونی مداخله گران غیرمجاز در حوزه سلامت گسترش یابد، تعرفه جامعه پزشکی به علت سیاست‌های دولت‌ها همیشه مهجور است و حتی با افزایش تورم هم رشد نمی‌کند ضروری است در برخورد با آن به واقعیت‌ها توجه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان افزود: هیأت‌های انتظامی و دادسراهای انتظامی نظام پزشکی در سراسر کشور پتانسیل کارشناسی بسیار قوی در همکاری با دادگستری‌ها بوده و آرا آنان دارای اعتبار بسیار بالایی است و لازم است همراهی بیشتری از سوی دادسرای شهرستان‌ها انجام پذیرد، از حرمت جامعه پزشکی و خدمات ارائه دهندگان سلامت توسط کارگزاران دادگستری بیشتر مراقبت شود، در قیمت گذاری داروهای وارداتی لازم است دقت مضاعفی صورت گیرد تا Over price اتفاق نیافتد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.