بدون چشمداشت برای رای بالا و موفقیت وزیر بهداشت آتی تلاش کنید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید موید علویان در مطلبی که با عنوان «بدون روتوش» خطاب به فعالان عرصه سلامت کشور آورده است: امروز شرایط کشور و جهان در مرحله حساسی است و حفظ ثبات و پیشرفت کشور بسیار مهم و ضروری است.

عاشقان این کشور باید در این مرحله حساس تمام اختلافات سیاسی و گروهی و عقیدتی را کنار بگذارند و از گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حمایت تام نمایند.

با بودن جناب دکتر پزشکیان در منصب ریاست جمهوری امید به اصلاح نظام سلامت و حل مشکلات جامعه پزشکی و مردم عزیز دوچندان خواهد بود و میتوان گفت این آخرین فرصت است و قابل تکرار نیست.

گفتمان واضح ریاست محترم جمهور توجه به توسعه و روز آمدسازی نظام شبکه و پیاده سازی شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت، با تاکید بر تحقق و دستیابی به شاخص عدالت در سلامت ، توجه وافر به اولویت مراقبت های پیشگیری، تقویت و اصلاح برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع، تجمیع و انباشت منابع در نظام بیمه، تقویت بیمه ها به عنوان نهاد حمایتی ، اجتماعی و اقتصادی است که البته تجمیع تدریجی منابع باید با عزم واراده قوی و با تاکید بر اجرای برنامه های تشویقی به جای تنبیهی، صورت پذیرد؛ اصلاح ساختار نظام ارائه خدمات تخصصی در درمان سرپایی و بستری و باز تعریف فرایند روشن در ارتباط مالی پزشک با بیمار، تقابل جدی با تضاد منافع، اصلاح ساختار وزارتخانه برای ایجاد فرماندهی واحد در اتخاذ سیاست ها و راهبردها و استراتژی های ملی و اجرایی و توجه به اسناد بالادستی است.

احترام به دانشگاهیان و تلاش برای حفظ استقلال آنها بر اساس استراتژی های ملی ابلاغ شده، اصلاح ‌و تقویت جایگاه و نقش هیات های امنا، باز آرایی ترکیب و تناسب سازی آن با اصول و ضوابط و ماموریت دانشگاهها در جهت ایفای نقش و مشارکت جدی آنها در پیشبرد برنامه ها جزو سیاستهای اعلامی در پیشبرد برنامه است؛ حال همه گروهها و افراد با نفوذ باید در جهت معرفی فرد مناسب که با گفتمان جناب دکتر پزشکیان مطابقت داشته باشد، تلاش کنند و نه اینکه با ایده های خود تطبیق دهند و داوطلب محترم و عزیز مسوولیت وزارت بهداشت هم باید وجدانا بررسی کند که آیا با گفتمان ریاست محترم جمهور در حوزه سلامت معتقد و پایبند است؟ و این رمز موفقیت خواهد بود.

و در یک کلام ، ریاست محترم جمهور فردی را معرفی خواهد کرد که همه همکاران بدون چشمداشت گرفتن مناصبی در این دولت تلاش نمایند تا وزیر آینده بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با رای بالا و قاطع از مجلس محترم شورای اسلامی کار خود را با دلگرمی بیشتری آغاز کند.

عمر برف است و آفتاب تموز بر آن می تابد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.