نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با تغذیه شیرمادر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا سهرابی تغذیه با شیر مادر را کودک دانست و گفت: سعی می‌کنیم با حمایت از مادران و اجرای قوانین مربوطه هیچ کودکی از این نعمت الهی محروم نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تغذیه با شیر مادر را بهترین سرمایه‌گذاری برای حفظ و ارتقای سلامت و بقای کودکان و زنان جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر ساله شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت پس از تولد، جان یک میلیون نوزاد را در جهان نجات می‌دهد، شیر مادر کامل‌ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد است، شیر مادر تا پایان ۶ ماهگی به تنهایی برای تغذیه شیرخوار کافی است.

وی با اشاره به اینکه زنان در سنین باروری بخشی از جمعیت شاغل کشور را تشکیل می‌دهند، بر اهمیت حمایت اجتماعی و قانونی از این قشر در فرزندآوری و تشویق به تغذیه با شیر مادر تاکید کرد و افزود: با توجهئبه مشکلات شیردهی در مادران شاغل، شایع‌ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر در این مادران چالش‌های موجود در محل کار است و فراهم کردن امکانات و فضاهای مناسب برای تغذیه با شیر مادر در محیط‌های کاری و اجتماعی به عنوان حق مادر و کودک ضروری است.

سهرابی به لزوم حمایت از مادران شاغل شیرده در قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تصویب مواد قانونی در این راستا اشاره کرد و گفت: مرخصی زایمان، مرخصی ساعتی شیردهی مادران شاغل، آماده‌سازی اتاق شیردهی و مهدکودک در محل کار، تأمین امنیت شغلی مادران پس از زایمان و بازگشت به کار از جمله این قوانین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همه سازمان‌ها، اداره‌ها و نهادها را ملزم به اجرای این قوانین عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر وزارت بهداشت سایر بخش‌ها و سازمان‌ها نیز باید در بهبود این شرایط مشارکت و همکاری داشته باشند، حمایت سازمانی مدیران و آگاهی آنها از اهمیت تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در توانمندسازی مادران شاغل برای تداوم تغذیه کودک با شیر مادر دارد.

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: تغذیه با شیر مادر، ضامن سلامت جسم و روان مادر، کودک، خانواده و جامعه است و ترویج تغذیه با شیر مادر و کمک به مادران وظیفه آحاد جامعه و سرمایه گذاری در راستای سلامت انسان‌ها است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.