وضعیت فعلی نظام سلامت در نقطه مطلوب نیست
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا چیذری در خصوص اینکه آیا وضعیت فعلی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مناسب است یا دولت چهاردهم باید مسیر دیگری را در این زمینه طی کند گفت: تقریبا از بهمن ماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت امسال، حواله‌های ارزی تولیدکنندگان برای مواد اولیه و واردکنندگان کالاهای پزشکی و دارویی به صورت قطره چکانی انجام شده است. کنترل این بازار با وجود کمبودها نیازمند مدیران توانمند است.

رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی اضافه کرد: اختیارهای رییس سازمان غذا و دارو و مدیران این سازمان با آزادی عمل همراه نیست. به هر حال مدیران نیازمند اختیارهایی هستند، در بسیاری از موارد در حوزه سلامت نباید از مدیرانی استفاده کرد که پزشک هستند و بهتر است از کسانی استفاده کنیم که مدیر اقتصاد سلامت باشند و حتما از معاونان تخصصی در وزارت بهداشت استفاده شود.

وی در پایان اضافه کرد وضعیت فعلی نظام سلامت در نقطه مطلوب نیست و فکر می‌کنم بسیاری از مسائل از دسترس مدیران حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو خارج است، هرچند می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند، با توجه به ارزبری تجهیزات پزشکی در کنار دارو، فکر می‌کنم این قابلیت وجود دارد که سازمان تجهیزات پزشکی نیز در کنار سازمان غذا و دارو وجود داشته باشد. ایران پزشک

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.