واگذاری آزمون ارتقاء دستیاری به پنج دانشگاه معتبر برای نخستین بار در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل باقری فرد با اشاره به آخرین وضعیت آزمون ارتقا ۱۴۰۳ گفت: آزمون ارتقا و گواهینامه که هر ساله توسط وزارت بهداشت انجام می شد، امسال برای نخستین بار به ۵ دانشگاه اصلی و معتبر کشور «شامل دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و مشهد» تفویض شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: از آنجا که برای نخستین بار این آزمون به دانشگاه ها واگذار شده بود، طبیعتا مشکلاتی داشت اما خوشبختانه با بررسی های انجام شده مشخص شد که در نهایت دقت و سلامت برگزار شد.

وی از قبولی ۹۶ درصد از داوطلبان ارتقا و گواهینامه در آزمون امسال خبر داد و افزود: امسال علی رغم آنکه، آزمون دشواری پیش روی داوطلبان قرار داشت، اما خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد از داوطلبان توانستند در این آزمون قبول شوند.

باقری فرد سلامت مردم را خط قرمز معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانست و گفت: از آنجا که داوطلبان این آزمون مستقیما با سلامت جامعه و مردم در ارتباط خواهند بود و در آینده باید بتوانند بیماری ها را تشخیص و درمان کنند، از این رو معاونت آموزشی وزارت بهداشت با آزمون های ارتقا به صورت سختگیرانه برخورد می کند و آمار بالای قبولی امسال، به منزله تسهیل شرایط قبولی داوطلبان نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: آزمون امسال همچون سال های گذشته از استاندارد های لازم برخوردار بود، نتایج آزمون ارتقا و گواهینامه ۱۸ مرداد اعلام شده است، ابراز امیدواری کرد آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای در آینده از حالت آزمون های تستی و جزوه ای خارج شود. وبدا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.