بخش خصوصی با این اوضاع تعرفه نمی تواند سرپا بماند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رئیس زاده در  نشست تخصصی "بررسی استراتژی ها و راهبردهای اجرایی بیمارستانها و مراکز درمانی در توسعه گردشگری درمانی گفت: پیشنهاد میکنم اتحادیه هیئت مدیره بیمارستانهای خصوصی و کلینیکهای خصوصی کشور شکل بگیرد و فعال عمل کند، بخش خصوصی باید متمرکز باشد و ما به عنوان نظام‌ پزشکی با داشتن یک گزارش عملکرد متمرکز بهتر میتوانیم موضوعات را بررسی و مشکلات را حل کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: تا امروز تلاش زیادی کردیم تا این گزارش عملکرد متمرکز شکل بگیرد تا بتوانیم در جلسات با مسئولان ان را ارایه دهیم و مشکلات را مطرح کنیم. مثلا الان در برخی بیمارستانهای خصوصی مشکل تخت داریم اما مسئولان خبر ندارند، اگر اطلاعات متمرکز شود و سندیکایی شکل بگیرد ما در نظام پزشکی، نمایندگان در مجلس و مسئولان وزارت بهداشت آینده میتوانیم در حل موضوعات تسهیلگری انجام دهیم. برخی مواقع مشکل این است کسانی که باید تسهیل گری کنند بدنبال دکان و شرایط خودشان هستند.

وی افزود: کارگروه ویژه ای برای توریسم سلامت باید شکل بگیرد و یک نفر با اختیارات تام در دولت به دنبال کار گردشگری سلامت باشد، ما نمیتوانیم فقط به امید منابع داخل کشور باشیم. بخش خصوصی با این اوضاع تعرفه نمیتواند سرپا بماند و چاره ای نداریم جز توریسم سلامت، گردشگری سلامت برای بخش خصوصی رویکرد مرگ و زندگیست. این موضوع انتخابی نیست بلکه راه دیگری وجود ندارد، این تکلیف است که بخش قابل توجهی از درامد ارزی وزارت بهداشت باید ازصادرات تجهیزات پزشکی و دارو باشد. بخش دیگر درآمد باید از یک میلیون و دویست هزار گردشگر واقعی باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس زاده در پایان با تاکید بر اینکه سندیکای بخش خصوصی باید شکل بگیرد و گزارش عملکرد متمرکز شکل بگیرد و بخش توریسم سلامت با جدیت دنبال شود گفت: اگر این سه مورد را ساماندهی کنیم میتوانیم اوضاع بیمارستانهای خصوصی را بهبود دهیم زیرا ما پتانسیل و خوش نامی پزشکان و بخش درمان ایران را داریم، موضوعی که همسایه های ما از آن بهره ای ندارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.