افزایش میزان صادرات دارو به یک میلیارد یورو در پایان برنامه هفتم توسعه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرشته میرزازاده به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: قرار است در پایان برنامه هفتم توسعه کشور میزان صادرات دارو به یک میلیارد یورو برسد، در حال حاضر میزان صادرات دارو ۳۰۰ میلیون دلار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو به وضعیت صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: میزان صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم باید به یک میلیارد یورو برسد که در حال حاضر ۲۵۰ میلیون دلار است، فاصله زیادی تا رسیدن به رقم صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در پایان برنامه هفتم داریم، در سنوات اخیر در واردات مواد اولیه دارو، صنایع و ماشین آلات، دچار مشکلاتی بودیم.

وی به تکمیل زنجیره تأمین و توزیع کالاهای سلامت محور اشاره کرد و افزود: تکمیل این زنجیره باعث شفاف سازی فعالیت‌های سازمان غذا و دارو می‌شود. اینکه بدانیم دارو و ملزومات پزشکی چگونه و از چه طریقی تولید و تأمین می‌شود خیلی مهم است، در این بین رصد داروهایی که ارزبری دارند خیلی مهم است تا اجازه ندهیم حیف و میل و یا قاچاق شوند، در حال حاضر ۶۰ درصد داروهایی که ارزبری دارند در سامانه‌های سازمان غذا و دارو ثبت می‌شوند، قرار است تا پایان برنامه هفتم توسعه صد درصد داروها در سامانه‌ها ثبت و رصد شوند.

به گزارش مهر میرزازاده در پایان بر به روزرسانی فارماکوپه دارویی کشور تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات سازمان غذا و دارو به روزرسانی فارماکوپه دارویی کشور است، تهیه فهرست داروهای گیاهی و سنتی نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو است که با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول تهیه آن هستند و چنانچه به تأیید سازمان غذا و دارو برسد منتشر خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.