🔴 طعم گس تبریک
1⃣ روزی که علی‌رغم همه دلشکستگی‌ها و ناامیدی‌هایی که در بین پزشکان کشورم ایجاد شده، هنوز هم عنوان «روز پزشک» را دارد و هنوز هم تبریک گفتنی است.

سالهاست که مقارن با سالروز گرامیداشت حکیم ابوعلی‌سینا، سعی میکنم که با پیامی و دست‌نوشته‌ای، به سپیدپوشان دردانه کشورم بگویم که مبارکتان باشد... که خسته نباشید... که قدرتان را می‌دانیم... که نبودتان را در خیال هم نمی‌توانیم تصور کنیم و ... اما هر سال که می‌گذرد، انگار نوشتن یک پیام تبریک ساده و صمیمی و کوتاه، سخت‌تر از قبل می‌شود. انگار حتما باید بعد از نوشتن «روزت مبارک» توضیح بدهم که می‌دانم حتی این تبریک هم دیگر آنطور که باید و شاید به جانتان نمی‌نشیند و دیگر کامتان را شیرین نمی‌کند و می‌دانم که طعم پیام‌های تبریکمان «گس» شده‌ است.
باید بگویم که می‌دانم نگاه غلط و مغرضانه‌ای که تلاش می‌کند جامعه پزشکی را درست خلاف آنچه هست بنمایاند، چگونه در ذهن بعضی‌ها که یا ناآگاهند یا مغرض، رسوخ کرده و حتی لایه‌های تصمیم‌ساز حوزه سلامت کشور را هم درنوردیده است.
و نهایتا می‌دانم در چنین روزهایی نباید زیاد پرگویی کرد. پس ساده و بی‌تکلف و همانطور قدیمی می‌گویم: روزتان مبارک.

2⃣ در ادامه صفحه مربوط به ۳۱ مرداد، خواهم نوشت: «روز آغاز به کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت چهاردهم»

در روزهای منتهی به جلسه امروز رای اعتماد مجلس، درباره نقاط قوت و ضعف دکتر محمدرضا ظفرقندی به کرات نوشتند و گفتند.
برخی با هیجانی زایدالوصف، آمدن اسطوره‌ای را بشارت دادند که قرار است به همه آرزوهای ایرانیان از زمان شیخ‌الرئیس تا امروز جامه عمل بپوشاند!
و بعضی‌ها انتقاد کردند و انذار دادند که مبادا دچار کیش شخصیت شویم و خیال‌پردازی و رویابافی کنیم و ...


اما واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که برای نخستین بار، شخصی جامه وزارت بهداشت را بر تن کرده است که مورد توافق و اقبال قاطبه جامعه پزشکی قرار گرفته و جمعی از مسئولان ارکان سلامت کشور از مجلس و وزرای سابق و فرهنگستان علوم پزشکی گرفته تا انجمن‌ها و نظام پزشکی و فعالان صنفی و حقوقی جامعه پزشکی، موافقت خود را رسما اعلام کرده‌اند.

نمی‌دانم این شرایط و این اعلام حمایت‌ها، با سنگین کردن بار مسئولیت جناب وزیر و همکارانش، کار را سخت‌تر از قبل خواهد کرد یا اتکاء به این پشتوانه کم‌نظیر، قدرت‌و فرصتی به تیم مستقر در برج ایوانک خواهد داد تا برنامه‌های خود را راحت‌تر عملیاتی کنند.

اما درباره پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا) به عنوان یک رسانه مستقل و خودم به عنوان سردبیر این رسانه تخصصی می‌توانم قول بدهم و بر عهدی که با مخاطبان و همراهانمان بسته‌ایم تاکید کنم که پالنا هرگز از مسیر عدالت و انصاف خارج نخواهد شد.

از روز اول شهریور، هر کجا که تصمیم صحیحی از جانب وزارت اتخاذ شود و اقدام شایسته‌ای صورت گیرد، بر آن صحه گذاشته و در بعد رسانه‌ای از آن حمایت خواهیم کرد.
و هر جا که احساس کنیم رویکرد مدیران دولتی حوزه سلامت از مسیر قانون و عدالت انحراف پیدا کرده است، با صراحت و صدای بلند انتقاد کرده و تلاش می‌کنیم که رسالت رسانه‌ای خود را در برابر مردم عزیز و جامعه پرافتخار پزشکی کشورمان به جای آوریم.


با امید به روزهای بهتر

🗓 شامگاه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

پایان پیام/

شعیب شاه‌زمانی نویسنده: شعیب شاه‌زمانی | اینستاگرام

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.