وزارت بهداشت، نیازمند یک خانه‌تکانی بزرگ
به گزارش پ یگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دکتر علیرضا صداقت در مراسم تقدیر از برگزیدگان جامعه پزشکی سال 1403 در مشهد، گفت: امیدوارم با حضور مدیران کارآمد و شایسته در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، آن طور که شایسته مردم و کادر درمان است؛ سلامت در کشور مسیر رو به رشد و سرشار از موفقیت را طی کند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تبیین و ابلاغ سیاست های تولیتی بدون در نظر گرفتن اعتبارات و منابع مالی پایدار صدمات زیادی را بدنه‌ی نظام سلامت وارد کرده است؛ گفت: نتیجه ناپایداری منابع مالی حوزه سلامت، کاهش سطح کیفی ارائه خدمات استاندارد و آسیب عمومی به سلامت مردم است.

وی به موضوع تعرفه‌گذاریهای ناعادلانه و غیرقانونی نیز پرداخت و بیان کرد: عدول سازمان های بیمه از وظیفه اصلی خود و ایفا کردن نقش نظارتی به جای خریداریِ خدمات سلامت در کنار ناکارآمدی سازمانهای بیمه دربرآورده کردن تعهداتشان و سایر عوامل باعث شده امروز با معضل مهاجرت درمانی- شغلی، مهاجرت شغلی از پزشکی، مهاجرت جغرافیایی، تعطیلی مراکز درمانی در پی ورشکستگی و ... باشیم.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان خراسان رضوی افزود: هجمه های فراوان رسانه ای، هجمه های فیزیکی و عدم امنیت شغلی امروز باعث خالی ماندن صندلی های دستیاری شده است. بحث امنیت روانیِ دستیاران تخصصی و فوق تخصصی که بسیار جدی است همه‌ی این‌ها ناشی از سیاست گذاریهای نادرست و غیرکارشناسی شده بالا دستی است. ما به یک خانه تکانی گسترده در نظام سلامت و وزارت بهداشت نیاز داریم. ما باید به سمتی حرکت کنیم که گیرندگان خدمت، خدمات استاندارد دریافت کند و این مهم میسر نخواهد شد مگر شرایط مناسب و استانداری را برای ارائه دهندگان خدمات نیز فراهم سازیم.

وی افزود: جامعه پزشکی معتقد است که ارائه خدمات سلامت به جز در سایه همدلی و کار گروهی حاصل نمی شود و در این بین نقش بی بدیل و تخصصی همکارانمان در جامعه بزرگ پرستاری بر کسی پوشیده نیست. جامعه بزرگ پزشکی ضمن احترام نسبت به پرستاران ارجمند ، این گروه زحمت کش و بی ادعا را در ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت در کنار خود می بیند.

وی گفت: باید بگویم جامعه پزشکی هیچ هنری والاتر و بالاتر از تامین سلامت و کاهش آلام و غم را مردم بر خود نمی‌پسندد و هیچ کاری جز این نداشته، ندارد و نخواهد داشت. حتی اگر شرائط ارائه این خدمت هنرمندانه سخت هم باشد باز جامعه پزشکی همراه مردم و درکنار مردم به این مهم پرداخته و خواهد پرداخت کما اینکه در سالهای کرونا این مهم را به اثبات رساند.

وی در پایان ابیاتی از فریدون مشیری را قرائت کرد و گفت: ما دلشدگان، خسرو شیرین پناهیم/ ما کُشته‌ی آن مهرخ خورشید کلاهیم/ ما از دو جهان غیر تو ای عشق نخواهیم/ما از دو جهان غیر تو ای عشق نخواهیم/ صد شور نهان با ما، تاب و تب جان با ما/ در این سر بی‌سامان، غم‌های جهان با ما/با ساز و نی، با جام می، با یاد وی/شوری دگر اندازیم، در میکده‌ی جان/ جمع مستان غزل خوانیم/همه مستان سر اندازیم/سر اندازیم، سر افرازیم/جز این هنر ندانیم، که هر چه می‌توانیم/غم از دل‌ها بر اندازیم، بر اندازیم...

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.