زنگ خطر مهاجرت پنهان به صدا در آمده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد گفت: دانشجویان برجسته علوم پزشکی باید در بخش درمان کشور به مرز علمی دانش‌های دنیا دست یابند.

وی تاکید کرد: در تمامی زمینه‌ها دست کمک به سمت دانشجویان دراز می‌کنم، نیازمند همت دانشجویان علوم پزشکی در تمامی ابعاد به خصوص حوزه پیشگیری هستیم تا مردم از علم آنها بهره‌مند شود، آسیب شناسی سلامت و ارائه راهکار آن از سوی نخبگان پزشکی امری ضروری است، تولید علم در دانشگاهها باید بر اساس نیازسنجی جامعه باشد و اینکه چقدر مشکلات را حل و نیاز مردم را برطرف می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: اولویت ما باید شناسایی نیازها بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیری لازم در حوزه تولید دارو و برنامه ریزی سلامت تدوین و تولید شود، حفظ نخبگان نیز یک اولویت و نیاز برای تمامی کشور است، هنر یک کشور آن است که از نخبگانش حداکثر استفاده را برده و بهترین امکان و شرایط را برای فعالیت وی آماده کند که این موارد مهمترین راهکار ماندگاری نخبگان است.

ظفرقندی در پایان خطاب به نخبگان نیز گفت: باید برای مردم کشور خود تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم به طور حتم مسائل کشورمان حل و درست خواهد شد، هدایت مقالات کاربردی و پژوهش ها با درد، دغدغه و نیاز ضروری است، سالانه ۲۰ هزار نفر به خصوص افراد نخبه در جاده ها کشته می‌شود باید کار پژوهشی و علمی انجام داد تا از میزان مرگ و میر آنها جلوگیری کنیم. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.