مشکل ما کمبود پزشک نیست بلکه توزیع نامتوازن است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا لاری پور گفت: امروز اگر در یک حوزه ای در قله خود اتکایی ایستاده باشیم پزشکی است. در همه رشته ها ظرفیت به گونه ایست که همه نیازها داخل کشور قابل رفع است. در حال حاضر وضع کشور در خدمات پزشکی خوب است اما نگرانیها و آنچه میگوییم برای چند سال آینده جدی و مساله خواهد شد.

وی افزود: مجموع تعداد پزشک و دندان 220هزار نفر است و بالای 150 هزار پزشک مشغول طبابت هستند، چگالی نظام سلامت همه ارائه دهندگان سلامت هستند و متناسب با افزایش تعداد پزشک باید بتوانیم تمام موارد یا در واقع چگالی را افزایش دهیم، آنچه امروز درباره اش صحبت می‌کنیم کمبود پزشک نیست بلکه توزیع نامتوازن است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در رشته های تخصصی مانند جراحی قلب کودکان لیست انتظار بالای 2 سال است، این رشته بسیار سخت است. سختی رشته باید دریافتی و مشوق های متناسب داشته باشد. این جذابیت نه در تعرفه گذاری ما وجود دارد نه درمشوق های تسهیل گر برای ادامه تحصیلی ما.

لاری پور در پایان گفت: در بخشی از این مسائل باید با فرهنگ مردم هم همخوانی اتفاق بیفتد. در کدام کشور دنیا فرد به محض بیماری به بالاترین سطوح درمانی دسترسی داشته باشد؟ این چیزیست که بر خلاف اصول اولیه اقتصاد سلامت است، در مکانیزم تعرفه گذاری باید تعرفه تشویقی لحاظ کنیم. همانطور که در کشورهای مختلف عدد و رقم مختلف وجود دارد. درحال حاضر تعرفه گذاری کاملا دستوری توسط دولت است درصورتیکه دنیا یک مکانیزم تعرفه گذاری دارد باید از آن پیروی کنیم. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.