تمدید مهلت تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا برای رفع تعهد ارزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید آصف مهدوی گفت: با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو و مساعدت بانک مرکزی، بخشنامه‌ای که پیشتر مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب را تا پایان شهریور ماه اعلام کرده بود تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

مسئول هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب و کار سازمان غذا و دارو گفت: تمام شرکت‌های مشمول باید ضوابط قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو را رعایت نمایند، در غیر این صورت پس از پایان مهلت مقرر و اعلام شیوه نامه جدید بانک برای ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع بر اساس نرخ مصوب امکان دریافت تاییدیه برایشان میسر نخواهد بود و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو پیگیری‌های مستمری برای تسهیل این موضوع از بانک مرکزی انجام داده است تا روند تأمین فرآورده‌های سلامت محور خصوصاً دارو و ملزومات مصرفی پزشکی تسریع شود، تأمین کنندگان دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیر خشک اطفال و غذای ویژه می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی آخرین بخشنامه‌های این حوزه را مشاهده کنند.

مهدوی در پایان گفت: طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی تمامی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی که به قیمت مصوب به فروش رفته و توزیع شده باشند مشروط به دریافت تاییدیه از سازمان غذا و دارو از پرداخت هرگونه جریمه ناشی از تأخیر در ارائه اسناد حمل و تأخیر در واردات کالا معاف هستند. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.