استقبال جامعه پزشکی از برنامه های آموزشی نظام پزشکی مشهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دکتر بیتا میرزایی در مراسم افتتاحیه سمینار ۲ روزه چالش های قانونی در حرفه پزشکی همچنین گفت: مفتخریم که در خدمت همکاران محترم جامعه پزشکی هستیم با صد و پانزدهمین برنامه آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد که در سه سال گذشته توسط معاونت آموزشی سازمان برگزار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته سعی بر این بوده با شناخت نیازهای آموزشی جامعه پزشکی در رشته های مختلف، برنامه هایی را بصورت بازآموزی های حضوری، وبیناری، غیرحضوری و دوره های توانمندسازی برگزار کنیم؛ گفت: علل استقبال خوب همکاران از برنامه های آموزشی سازمان با توجه به بازخوردی که از شرکت کنندگان دریافت کردیم به انتخاب موضوعات نوین و‌ جذاب، محتوای غیرتکراری و کاربردی، کیفیت رضایتبخش برنامه‌ها، دیده شدن گروه‌های مختلف جامعه پزشکی از گروه‌های فوق تخصصی، تخصصی، عمومی پزشکان تا کارشناسان پروانه‌دار، داروسازان، دندانپزشکان و ... بر‌می‌گردد.

وی یکی از مسیرهای ارتباطی اعضا جامعه پزشکی با سازمان را انجمن‌های علمی تخصصیِ پزشکی دانست و افزود: اغلب موضوعات انتخاب شده‌ی برنامه های آموزشی در سازمان بر اساس درخواست و اعلام انجمن‌ها با توجه به اعلام نیاز اعضای شان بوده است.

دکتر میرزایی، در خصوص سمینار ۲ روزه چالش‌های قانونی در حرفه پزشکی گفت: در این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های سازمان ظرفیت ثبت نام تکمیل شد و حتی بنا به درخواست همکاران محترم در روز آخر تقاضای افزایش ظرفیت برنامه را پیگیر شدیم. این برنامه موضوعی نو و خلاقانه است که تا کنون در این سطح در کشور مشابهی نداشته است و برای اولین بار توسط سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: طبق بررسی های انجام شده و گزارش از واحدهای انتظامی و حقوقی سازمان ، برگزاری یک برنامه آموزشی با این عنوان و محتوا نیازِ مبرمِ جامعه پزشکی بوده است. سیمنار چالش‌های قانونی در حرفه پزشکی ابتدا با ظرفیت ۸۰۰ نفر تعریف شد که پس از تکمیل ظرفیت ، به ۸۵۰ نفر افزایش داده شد .
 
وی افزود: از جمله سایر جنبه‌هایی که این برنامه را به یک برنامه متفاوت تبدیل کرده است غیر از موضوع آن، گروه هدف آن است که شامل تمامی اعضای جامعه پزشکی می‌شود به گونه‌ای که کلیه رشته‌ها می‌توانند شرکت کنند و ۸ امتیاز بازاموزی را دریافت کنند و مورد دیگر اجرای خاص این برنامه است که بصورت کارگروهی با همکاری کلیه بخش‌های سازمان برگزار می‌شود.

دکتر میرزایی با اشاره به اینکه طراحی موضوعات و سرفصل‌های این سمینار با دقت و توجه بسیار و با نگاه علمی تجربی در حوزه معاونت انتظامی سازمان انجام شده است؛ گفت: بخش‌های مختلف از حوزه معاونت توسعه و روابط عمومی سازمان ما را در اجرای این سمینار یاری کردند؛ لذا از همه‌ی همکاران گرامی در تمام بخش‌های سازمان تشکر می‌کنم بدون شک کیفیت و اجرای شایسته‌ی این سمینار مرهون زحمات همه‌ی این همکاران است.

وی در ادامه گفت: در این برنامه از حضور اساتید صاحبنظر در حوزه حقوقی و انتظامی از شورایعالی نظام پزشکی کشور، سازمان کل و اساتید دانشگاه‌های تهران نیز بهره برده‌ایم. بدون شک برگزاری برنامه‌هایی در این سطح خالی از اشکال نیست که امیدواریم همکاران محترم مانند همیشه با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود در برگزاری مطلوب‌تر برنامه های آتی راهنمای ما باشند.
 
معاون آموزشی پژوهشی سازمان نظام پزشکی مشهد در پایان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در برگزاری موفق برنامه‌های آموزشی سازمان را اعتماد، حمایت و همکاری هیات مدیره نظام پزشکی دانست و گفت: معاون آموزشی پژوهشی سازمان 30 آبانماه تا دوم آذرماه برگزاری دومین کنگره سالانه نظام پزشکی مشهد با عنوان پزشکی شخص محور و‌رویکردهای نوین را در دستور کار دارد. این برنامه با ۱۵ امتیاز بازآموزی پذیرای مقالات پژوهشیِ اساتید محترم در محورهای اعلام شده و همچنین شرکت جامعه پزشکی استان در پنل‌ها و کارگاه های متنوع این کنگره خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.