بیمه سلامت به حوزه پیشگیری از بیماری ها ورود کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی جعفریان در سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، گفت: ما موظف هستیم که کاری کنیم مردم به جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

وی افزود: وظیفه ما در حوزه سلامت، ارائه خدمت است و مبانی ما شامل ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و تامین کیفیت مناسب در دریافت خدمات سلامت است. در هیچ جای دنیا هم دستیابی به این اهداف آسان نیست، برای مثال در سوئد می ‌گفتند که مشکل دسترسی به خدمات سلامت به دلیل مشکلات جغرافیا دارند، با اینکه کمبود منابع مالی ندارند. بنابراین مشکلات در حوزه سلامت در کشورهای مختلف به اشکال گوناگون وجود دارد.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که اگر یک بیمار در مناطق حاشیه ای کشور دچار سرطان باشد و بیمار دیگری در مرکز استان دچار این بیماری باشد، شاید دسترسی این دو بیمار به خدمات از لحاظ جغرافیایی یکسان نباشد و بنابراین نیاز داریم در این زمینه نیز عدالت را رعایت کنیم. چراکه اگر هزینه درمان رایگان باشد هزینه های جانبی بر بیمار تحمیل می شود،

جعفریان با بیان اینکه هیچ کشوری نیست که در حوزه سلامت کمبود منابع نداشته باشد، زیرا هرچه خدمات سلامت با کیفیت‌ تر می ‌شود هزینه‌ ها نیز افزایش می یابد اضافه کرد: در حال حاضر سهم سلامت از تولید ناخالص ملی کمتر از ۴ درصد، است در حالیکه قرار بود به ۷ درصد برسد.

بیمه سلامت به حوزه پیشگیری از بیماری ها ورود کند 

وی اظهار کرد: برای بهتر شدن خدمت باید تلاش کنیم سازماندهی را اصلاح کرده و بخشی از سازوکارها را الکترونیکی کنیم تا اطلاعات و آمار درستی داشته باشیم، از طرفی تعرفه‌ها نیز اهمیت دارد. نکته مهم دیگر ورود بیمه سلامت به بحث پیشگیری است که به این ترتیب می ‌توانیم هزینه‌ها را کاهش بدهیم.

به گزارش وبدا مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در کشور با حدود ۴ تا ۵ هزار دلار پیوند کبد انجام می ‌شود و بیمار یک ریال هم پرداخت نمی ‌کند، اما در سایر کشورها حداقل این هزینه ۳۰ هزار دلار است، می‌ دانیم که منابع مالی محدودیت دارد اما با اصلاح سازوکارها و با ارتقای کیفیت خدمات سلامت باید تلاش کنیم که رضایت مردم را بیش از پیش جلب کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.