عزم جدی سازمان غذا و دارو بر تخلفات دارویی
سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو در پیگیری شکایات و تخلفات برای حفظ سلامت عمومی و حقوق مصرفکنندگان گفت: در یک سال گذشته ۱۹۸۰ شکایت در این زمینه ثبت شده که از این تعداد ۶۱۹ مورد پس از بررسی، مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم برای آنها انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید مهرریزی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه نظارت بر قیمت دارو بر برخورد جدی این سازمان با تخلفات گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور تاکید کرد.
وی به نظارتهای دقیق این سازمان بر بازار دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات سلامتمحور اشاره کرد و افزود: سازمان غذا و دارو بهطور جدی در پیگیری شکایات و تخلفات برای حفظ سلامت عمومی و حقوق مصرفکنندگان فعال است، ما بهطور مستمر بازرسیهایی از داروخانهها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی انجام میدهیم تا از صحت کالاها و خدمات اطمینان حاصل کنیم. همکاران ما با دقت و حساسیت بالا به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی پرداخته و از بروز هرگونه خطر برای سلامت مصرفکنندگان جلوگیری میکنند.
سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو به رسیدگی سریع به شکایات مصرفکنندگان در زمینه گرانفروشی، تقلبی بودن یا تاریخ گذشته بودن محصولات اشاره کرد و گفت: این شکایات بهدقت بررسی میشود و در صورت لزوم اقدامات قانونی مانند ارجاع پروندهها به کمیسیونهای تخصصی و تعزیرات اتخاذ میشود، هدف ما ایجاد فضایی امن و قابل اعتماد برای مصرفکنندگان است. در صورتی که تخلفی شناسایی شود به سرعت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت تا سلامت مردم تهدید نشود.
مهرزادی از همکاری نزدیک سازمان غذا و دارو با دیگر نهادهای مسئول در این حوزه خبر داد و گفت: این همکاریها علاوه بر برخورد با تخلفات شامل ارتقای سطح آگاهی عمومی و بهبود فرآیندهای نظارتی نیز میشود.
وی در پایان به اقدامات انجامشده در حوزه نظارت بر قیمت دارو در فصل پاییز اشاره کرد و از برخورد جدی این سازمان با تخلفات گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خبر داد و افزود: در یک سال گذشته ۱۹۸۰ شکایت در این زمینه ثبت شده که از این تعداد ۶۱۹ مورد پس از بررسی، مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم برای آنها انجام شده است، سازمان غذا و دارو بهطور مستمر نظارتهای خود را افزایش داده است و نتایج نشان میدهد که تخلفات در حال کاهش است. مردم میتوانند شکایات خود را از طریق سامانههای مشخصشده ثبت کنند تا به سرعت مورد بررسی قرار گیرد. سازمان غذا و دارو
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید