حجم مارکت فرآوردههای آرایشی بهداشتی در ایران ۴ میلیارد دلار است
مدیرکل امور فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: گردش مالی فراودههای آرایشی و بهداشتی خانوارهای ایرانی ۴۷ هزار میلیارد، محصولات سلولزی ۸ هزار میلیارد و شوینده ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است که نشان میدهد میزان گردش مالی حوزه آرایشی بهداشتی به حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان می رسد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، عبدالعظیم بهفر در همایش سراسری معاونین غذا و دارو کشور با اشاره به راه اندازی اداره کل آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو پس از چندین سال گفت: تشکیل این اداره کل یکی از ضروریات بود که گردش مالی این حوزه بر اهمیت آن دلالت دارد.
بهفر به مقاله علمی منتشر شده در حوزه مصرف کازمتیک در ایران اشاره کرد وگفت: بر اساس برآورد این مقاله علمی، حجم مارکت فرآوردههای آرایشی بهداشتی در ایران ۴ میلیارد دلار است. همچنین در این مقاله میزان مصرف لوازم آرایش و بهداشت تا ۴.۵ درصد مخارج خانوار ذکر شده که این میزان در ایتالیا ۳ درصد و در انگلیس و فرانسه ۱.۷ درصد است.
وی با اشاره به گردش مالی ۴۷ هزار میلیارد تومانی فرآورده های آرایشی با شامپو خانوار ایرانی، گفت: این میزان در حوزه محصولات سلولزی ۸ هزار میلیارد و شوینده (بدون شامپو) ها ۱۲ هزار میلیارد است که نشان میدهد میزان گردش مالی حوزه آرایشی بهداشتی به ۶۵ هزار میلیارد می رسد.
مدیرکل اداره فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به گستردگی حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی در کشور اشاره کرد و افزود: این در حالی است که تا پیش از این به صورت مناسب به این موضوع پرداخته نشده بود، چنانچه علاوه بر مباحث مالی، موضوع سلامت و اشتغال نیز مطرح است.
وی به تدوین سیاستهای حوزه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و توضیح داد: تشکیل کارگروه های کارشناسی همسانسازی و مطابق سازی استانداردها با استانداردهای رایج اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفت و ارتباط مستقیم با انجمن های اتحادیه اروپا در این حوزه ایجاد شد.
بهفر تاکید کرد: ایجاد تبدیل پرمارکتینگ به پست مارکتینگ در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی اهمیت فراوانی دارد، پایلوت این طرح در قزوین انجام شده است که امیدواریم در سال آینده در سایر استانها نیز اجرایی شود.
مدیرکل اداره فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه قاچاق و تقلب یکی از مباحث جدی و مهم حوزه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی محسوب میشود، گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رقم تولید این فرآورده ۷۲۲ میلیون دلار، مصرف آن ۲ میلیارد و ۷۱۷ هزار دلار و واردات ۳۹۰ میلیون دلار است که بر این اساس مشخص می شود که یک میلیارد ۷۰۰ هزار دلار از این بازار زیر نظر رگولاتوری نیست که میتواند قاچاق و یا تقلبی باشد که البته با توجه به افزایش نرخ ارز بحث قاچاق چندان مطرح نیست و بیشتر متوجه حوزه تقلب است.
بهفر خاطرنشان کرد: باید برای کاهش تقلب به سمت تقویت تولید داخل و تحت نظارت حرکت کنیم تا امیدواریم بتوانیم حجم واقعی توان تولید را محاسبه و اعلام کنیم.
به گزارش وبدا وی در پایان با اشاره به اهمیت حوزه صادرات در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی از برگزاری نمایشگاه ایران کازمتیکا در اسفند ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای جذب بازارهای کشورهای همسایه و حضور تولیدکنندگان داخلی فرآورده های آرایشی و بهداشتی برگزار خواهد شد.
بهفر به مقاله علمی منتشر شده در حوزه مصرف کازمتیک در ایران اشاره کرد وگفت: بر اساس برآورد این مقاله علمی، حجم مارکت فرآوردههای آرایشی بهداشتی در ایران ۴ میلیارد دلار است. همچنین در این مقاله میزان مصرف لوازم آرایش و بهداشت تا ۴.۵ درصد مخارج خانوار ذکر شده که این میزان در ایتالیا ۳ درصد و در انگلیس و فرانسه ۱.۷ درصد است.
وی با اشاره به گردش مالی ۴۷ هزار میلیارد تومانی فرآورده های آرایشی با شامپو خانوار ایرانی، گفت: این میزان در حوزه محصولات سلولزی ۸ هزار میلیارد و شوینده (بدون شامپو) ها ۱۲ هزار میلیارد است که نشان میدهد میزان گردش مالی حوزه آرایشی بهداشتی به ۶۵ هزار میلیارد می رسد.
مدیرکل اداره فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به گستردگی حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی در کشور اشاره کرد و افزود: این در حالی است که تا پیش از این به صورت مناسب به این موضوع پرداخته نشده بود، چنانچه علاوه بر مباحث مالی، موضوع سلامت و اشتغال نیز مطرح است.
وی به تدوین سیاستهای حوزه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و توضیح داد: تشکیل کارگروه های کارشناسی همسانسازی و مطابق سازی استانداردها با استانداردهای رایج اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفت و ارتباط مستقیم با انجمن های اتحادیه اروپا در این حوزه ایجاد شد.
بهفر تاکید کرد: ایجاد تبدیل پرمارکتینگ به پست مارکتینگ در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی اهمیت فراوانی دارد، پایلوت این طرح در قزوین انجام شده است که امیدواریم در سال آینده در سایر استانها نیز اجرایی شود.
مدیرکل اداره فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه قاچاق و تقلب یکی از مباحث جدی و مهم حوزه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی محسوب میشود، گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رقم تولید این فرآورده ۷۲۲ میلیون دلار، مصرف آن ۲ میلیارد و ۷۱۷ هزار دلار و واردات ۳۹۰ میلیون دلار است که بر این اساس مشخص می شود که یک میلیارد ۷۰۰ هزار دلار از این بازار زیر نظر رگولاتوری نیست که میتواند قاچاق و یا تقلبی باشد که البته با توجه به افزایش نرخ ارز بحث قاچاق چندان مطرح نیست و بیشتر متوجه حوزه تقلب است.
بهفر خاطرنشان کرد: باید برای کاهش تقلب به سمت تقویت تولید داخل و تحت نظارت حرکت کنیم تا امیدواریم بتوانیم حجم واقعی توان تولید را محاسبه و اعلام کنیم.
به گزارش وبدا وی در پایان با اشاره به اهمیت حوزه صادرات در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی از برگزاری نمایشگاه ایران کازمتیکا در اسفند ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای جذب بازارهای کشورهای همسایه و حضور تولیدکنندگان داخلی فرآورده های آرایشی و بهداشتی برگزار خواهد شد.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید