خطراتی که سلامت هموطنان سیل‌زده را تهدید می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج خسرونیا گفت: خطرات سیل بر سلامت افراد بسیار جدی است. زیرا به دنبال وقوع سیلاب، شاهد شایع شدن بیماری‌های دستگاه گوارش، پوست و همچنین مارگزیدگی و عقرب گزیدگی هستیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مشاهده مواردی از مارگزیدگی در استان گلستان، افزود: به دنبال نفوذ آب به لانه مارها، این جانور از لانه خود خارج شده و خطراتی برای ساکنان آن مناطق ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به عقرب گزیدگی و مارگزیدگی در استان‌های جنوبی گرفتار سیل گفت: آنچه مسلم است، داروهای مورد نیاز مقابله با عقرب گزیدگی و مارگزیدگی می‌بایست در خانه‌های بهداشت روستایی و شهرهای سیل زده وجود داشته باشد تا زمان معالجه کوتاه شود.

خسرونیا به شایع شدن بیماری‌های گوارشی، پوستی و انگلی در مناطق سیلابی اشاره کرد و افزود: استفاده از آب‌های آلوده می‌تواند منجر به شایع شدن این قبیل بیماری‌ها شود که توصیه می‌کنیم هموطنان مناطق سیل زده به هیچ عنوان از آب‌های روان و آلوده حتی در شرایط خیلی سخت نیز استفاده نکنند.

به گزارش مهر رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در پایان اضافه کرد: اسهال خونی و ناراحتی‌های گوارشی، از جمله عوارض مصرف آب آلوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.