طرح «نماد» اولویت دولت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: توسعه اشتغال، ایجاد رفاه اجتماعی و آگاه سازی جامعه، پیشگیری و آموزش از جمله عوامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: مدیران باید در جهت اجرای برنامه های تدوینی از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نکنند. 

نمکی ادامه داد: مبنای آسیب هایی همچون طلاق، اعتیاد، خودکشی و قتل را باید در یک ریشه جست و جو کرد که ایجاد اشتغال و نشاط اجتماعی از مهم ترین ابزارها برای پیشگیری از وقوع چنین آسیب هایی است.

وی افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید اولین گام را در مدارس برداشت و در زمینه های مختلف آموزش و پرورش بازنگری جدی صورت گیرد تا شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی در این بخش باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان نقش بسیار مهمی دارد زیرا کودک پس از محیط خانه در مدرسه و گروه همسالان قرار می گیرد، اجرای طرح نماد در مدارس می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب ها و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی داشته باشد. 

نمکی اضافه کرد: در طرح نماد که با همکاری 9 وزارتخانه اجرا می شود پیشگیری در سه محیط خانواده، مدرسه و گروه همسالان حائز اهمیت است زیرا بعد از ورود در این حوزه ها، کودک به عنوان یک شهروند آماده ورود به جامعه می‌شود.

وی هدف کلی این طرح را توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشد مدار برشمرد و گفت: در این طرح آموزش همه افراد مدرسه اعم از آموزش معلمان و عوامل اجرایی و خود دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: این طرح با رویکرد همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و مؤثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان طراحی شده است.

به گزارش ایرنا نمکی در پایان تاکید کرد: آسیب پذیرترین قشر جامعه، نوجوانان و جوانان هستند که به شدت در معرض این تهدید قرار دارند، در این میان ایجاد فرصت های یکسان برای همه افراد جامعه سبب می شود تا آسیب ها کاهش یابد.


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.