طرح نسخه‌نویسی الکترونیک دریافت خدمات حوزه سلامت را عدالت محور می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، انور اسماعیلی اظهار داشت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت ایران گامی دیگر از اهدف اصلی خود برداشته است که امیدوارم با اجرای این طرح و ایجاد زیرساخت لازم بتوانیم سازمانی چابک و کارآمد بر پایه فناوری اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات خود می‌توانند از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان هدف از پروژه نسخه نویسی الکترونیکی را حذف دفترچه کاغذی، اصلاح و رفع همپوشانی بیمه ای، اجرای راهنماهای بالینی، تکمیل فرآیند پرونده سلامت و اجرای بهتر استحقاق سنجی بیمه‌ای عنوان کرد و افزود: طرح نسخه الکترونیکی حوزه سرپایی در ابتدا به صورت آزمایشی در استان کرمان اجرا شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دراسفند ماه امسال اجرای آن در یکی از شهرستان های هر استان کشور اجرایی شد.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که سنندج در حوزه آی تی و فناوری دارد و همچنین در دسترس بودن برای نظارت بیشتر بر اجرای طرح، این شهر به عنوان پایلوت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان کردستان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای هر سه ضلع سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت (پزشکان، داروخانه‌ها و ...) مزایای خاصی دارد و امیدواریم با همکاری سه جانبه بتوانیم این پروژه را با کیفیت بالایی پیش برده و رضایت مراکز طرف قرارداد و بیمه شدگان را جلب کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر براساس برآوردهای انجام شده در استان کردستان ماهیانه حدود 140 هزار دفترچه کاغذی چاپ شده و 2 میلیارد ریال هزینه دستمزد و چاپ این دفترچه هاست که با اجرای این طرح این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین با اجرای این طرح دریافت خدمات حوزه سلامت عدالت محورانه خواهد شد و موفق می‌شویم حمایت‌های خود را از قشر آسیب پذیر جامعه بیشتر کنیم ضمن اینکه میزان سوء استفاده و تخلف در این حوزه به کمترین میزان خود خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان افزود: در طول انجام پروژه احتمال مشکلات زیر ساختی از جمله قطع بودن اینترنت در مراکز وجود دارد که در این صورت از روش قدیمی استفاده خواهد شد، اما افزایش روش الکترونیکی باید در استان نهادینه و فرهنگ سازی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.