ادامه مدیریت بیماری های واگیر در مناطق سیل زده توسط وزیر بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر و برخی معاونین و مدیران وزارت بهداشت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تا کنون خدمات بسیار خوبی در مناطق سیل زده داشته اند و هیچگونه نگرانی برای مردم نه فقط در مناطق سیل زده بلکه در کل کشور در ایام تعطیلات نوروز از نظر خدمات بهداشتی و درمانی وجود نداشت.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: باید از وزیر بهداشت، معاونین وی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی که با تمام توان در طول دو هفته تعطیلات نوروزی، سر کار حاضر بودند و به خدمت پرداختند، تشکر کنیم. 

وی افزود: وزیر بهداشت تاکید زیادی بر تقویت تولید داخل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دارد و خوشبختانه امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نامگذاری شد و لذا توجه به کیفیت داروهای تولید داخل، ضروری است. 

شهریاری گفت: افزایش کیفیت به این معنی است که باید قیمت هایی برای دارو در نظر بگیریم که تولیدکنندگان بتوانند داروهایی تولید کنند که قدرت رقابت برای صادرات داشته باشد و هر زمان در کشور دارویی تولید شود که بازار صادرات داشته باشد، به معنی موفقیت در حوزه دارو است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده اند و تجهیزات و دستگاه های پیشرفته ای ساخته اند. باید آنها را باور و امور آنها را تسهیل کنیم.

وی گزارش های وزیر بهداشت و معاونین وی در ارائه خدمات در طرح سلامت نوروزی و سیل اخیر را دلگرم کننده دانست و گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دوره های گذشته تا کنون از تمام وزرای بهداشت حمایت کرده و با وزارت بهداشت همراه است و هیچ وقت با هیچ یک از وزرا، رودررو نبوده و این روال کماکان ادامه خواهد داشت. 

به گزارش وب‌دا شهریاری در پایان ضمن تقدیر از خدمات جامعه پزشکی در جریان سیل اخیر، گفت: خوشبختانه با تلاش ها و خدمات جامعه پزشکی در مناطق سیل زده، هیچ موردی از بیماری های واگیر، شایع نشد و بیماران به خوبی خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.