سلامت مردم با مصرف محصولات تراریخته به خطر می‌افتد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)،  عباس پاپی‌زاده درباره  وضعیت محصولات تراریخته در کشور، گفت: براساس مکتوبات، مقالات علمی و نتایج  بررسی‌های علمی محصولات تراریخته از امنیت و سلامتی کافی برخوردار نیستند.

وی در خصوص اینکه چرا در کشورهای توسعه یافته و اروپایی  محصولات تراریخته را با برچسب مشخص می‌کنند، تصریح کرد: سوال اساسی اینجا است که اگر محصولات تراریخته معضلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند، چرا با برچسب مشخص می‌شوند.

پاپی‌زاده گفت: براساس تحقیقات علمی صورت گرفته در زمینه محصولات تراریخته نتایج قابل توجهی بدست آمده است که سلامت مردم در بلند مدت با مصرف محصولات تراریخته به خطر می افتد. بنابراین قوانینی در کشورهای توسعه یافته وضع شده است که کشورهایی که اجازه مصرف محصولات تراریخته را صادر می کند، می بایست با برچسب مشخص شوند که محصولات فوق تراریخته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: فروش محصولات تراریخته بدون نصب برچسب قانونی تخلف است بنابراین نباید هیچ گونه محصول  تراریخته بدون برچسب قانونی بفروش برود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی در پایان بابیان اینکه مسئله محصولات تراریخته سیاسی نیست، یادآور شد: نتایج بررسی های علمی حکایت از این مسئله دارد که محصولات ترار یخته از امنیت سلامتی کامل برخوردار نیستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.