لازم است روی کمیت و کیفیت غذای مصرفی اقدامات لازم انجام شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم کوچکی در همایش معاونین غذا و دارو  که در کاشان در حال برگزاری است، گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که به آنها مبتلا می‌شویم به دلیل رژیم غذایی نامناسب است، لذا ضرورت دارد روی کمیت و کیفیت غذای مصرفی اقدامات لازم انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به چالش های سال جاری در زمینه تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی با توجه به نرخ ارز، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل یکدیگر و ضمن مدیریت مصرف و ارائه خدمت با کیفیت تر از این مشکلات سربلند بیرون خواهیم آمد.

وی افزود: داروسازان در حوزه دارو، نظارت توزیع مصرف و جلوگیری از عوارض ناخواسته دارویی و نیز در استاندارسازی تعداد نسخه ها نقش بسیار مهمی دارند و ورود داروسازان بالینی در بخش بیمارستانی به حل بسیاری از مشکلات کمک خواهد کرد.

در ادامه محسن تقی‌زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مستقل شدن این معاونت از حوزه درمان از سال 1385 گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این معاونت ارتقا از سطح 3 به سطح 2 می باشد.

وی تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به خصوص داروهای بیماران خاص و نیز تشکیل واحد مراقبت های دارویی در بیمارستان ها برای نظارت بر مصرف داروها را مهمترین وظایف این معاونت دانست.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه کاشان قطب گل و گلاب کشور است، افزود: کارگروه نظارت بر گلاب و عرقیات در این راستا در دانشگاه راه انداری شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: بیش از 30 هزار تن گلاب و عرقیات در سال گذشته با دریافت گواهی بهداشتی از کاشان به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 30 درصد از کارخانه های موجود در منطقه در حوزه گلاب و عرقیات فعال می باشند و افزایش 2 برابری صدور پروانه های بهداشتی از سوی این معاونت در سال گذشته گویای مهم دانستن شعار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی" در سال 97 بوده است.

تقی زاده اظهار امیدواری کرد که در سال رونق تولید بتوانیم زمینه های لازم برای افزایش تولید مواد غذایی را با در نظر گرفتن تمام ضوابط قانونی و بهداشتی داشته باشیم.

وی در پایان برنامه ریزی و اجرای سیاست های کلان در حوزه غذا و دارو در سال 1398 را از اهداف این همایش برشمرد و گفت: در این همایش مسائل مختلف در زمینه های تامین دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بنابر اعلام وب‌دا، همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و دارو کشور، معاونین غذا و دارو از سراسر کشور و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو از امروز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.