نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهمترین پروژه های سازمان الکترونیک در بیمه سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی دربدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهم ترین پروژه های سازمان الکترونیک سازمان بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان شروع شد ومنجربه این شد که سال گذشته در31استان هراستان یک شهرکار نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کردیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: خوشبتانه پوششی که امروز در کرمان شاهدیم بالای 70درصد است به عبارتی همکاران ما 50هزار نسخه الکترونیک را درکرمان به نتیجه رساندند.

موهبتی گفت: قرارشد با اقای مهندس جهرمی وزیر ارتباطات ازطرح نسخه نویسی الکترونیک در کرمان بازدید داشته باشیم تا در جهت توسعه مستحکم تر دراستان ها گام برداریم واز یک شهر درهر استان فراتر برویم.

وی تاکید کرد: زیرساخت های اجتماعی دراین طرح اهمیت بیشتری دارد، اگرچه نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های فنی وکاری ما در سازمان است اما زیرساخت های اجتماعی  کارمهم تراست.

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: بحث تغییر رفتار واستقبال شرکا کاری ما ، در نسخه نویسی اهمیت زیادی دارد زیرا  ما175میلیون بار مراجعه داریم  که بعضا به پاراکلینیک ها مراجعه می کنند و طبیعی است این حجم مراجعه  کار را برای ما سخت می کند.

موهبتی خاطرنشان کرد: 44هزارمرکز یا شخص شرکا کاری ما هستند که تغییر رفتار ومقاومت هایی دارند امیدواریم بعد از این مرحله در کرمان ، بحث زیرساخت های اجتماعی را در31استان  با قدرت یبشترادامه دهیم.

وی از اجرای طرح "هوم کر" در کرمان خبرداد وخاطرنشان کرد: طرح "هوم کر"طرح مشترکی با چند دانشگاه علوم پزشکی کشور است که آغاز شده،خوشبختانه دانشگاه کرمان جزو استان های پیشتازدرطرح های پایلوت کشوراست.

مدیرعامل بیمه سلامت  با اشاره به اینکه "هوم کر" طرح مراقبت ازبیمار درمنزل است  گفت: فعلا طرح برای آی سی یو اجرا شده زیرا خیلی از بیماران آی سی یو ضمن طولانی بودن روند درمان هزینه های بالایی می پردازند که با اجرای این طرح صرف هزینه کاهش یافته و لحاظ روانی  نیزاگر فرد در خانه تحت مراقبت باشد بهتر نتیجه می گیرد.

موهبتی گفت:در کرمان این طرح  رادر آی سی یو  شروع کردیم وامید داریم که به زودی با نتیجه گیری از طرح در 5استان بتوانیم طرح را به 5بیماری دیگرنیز تسری بدهیم.

وی تصریح کرد: در بحث نسخه نویسی الکترونیک یک بخش کار دست مدیران کل ما در استان وروسای دانشگاهها و نظام پزشکی است که در کرمان دوستان همیشه پیشتاز بودند هرجا طرح پایلوتی اعلام شد داوطلب کار بودند.

مدیرعامل بیمه سلامت  خاطرنشان کرد: زمینه های آی تی نیز در کرمان شرایط خوبی دارد ازسویی نیز هماهنگی خوبی که درمجموعه سلامت استان داریم که کمتردر دیگر استان ها شاهد هستیم وکمتر با مشکلات جدی روبرو شدیم.

موهبتی ادامه داد: واقعیت این است که با اقتضائاتی که دولت الکترونیک دارد ما نمی توانیم سامانه  را به  شکل کامل وایده آل در ابتدای امرشاهد باشیم، مانندروز اول که موبایل وارد شد اولین نیازهمه به موبایل صرفا مکالمه بود اما امروزه با افزایش استفاده کمترین استفاده از موبایل مکالمه است وخدمات دیگری افزوده شده است.

وی افزود: این حداقل ها در نسخه نویسی الکترونیک هست اما در فرایند کار باید بلوغ سیستمی را ایجاد کنیم ،نکته دیگراین است که نه تنها در کرمان که در همه استان ها مقامت های اجتماعی بوده است  در همه استان ها هرجا بین دانشگاه وانجمن های علمی ونظام پزشکی وبیمه سلامت هماهنگی ونزدیکی بیشتر بوده وحمایت استاندار وفرماندار ونمایندگان مجلس بیشتر بوده همکاری بیشتری داشته و پیشرفت طرح بهتر بوده است که خوشبختانه کرمان استان الگویی در این بحث است.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: در زمان پایلوت اول کار همه به استان میزبان توجه می کنند در نتیجه همین امر به عنوان استان پایلوت ما به کرمان پرداخت های ویژه ای دادیم نسبت به میانگین کشور ، به گونه ای که در کرمان دو ماه پرداخت ها جلوتر است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت موهبتی در پایان اضافه کرد: از آنجایی که کرمان پیشتاز است هم رئیس دانشگاه  هم مدیر بیمه سلامت پیشتاز در کاربودند و وقتی بودجه مصوبه شد خیلی استانها گلایه هایی داشتند اما کرمان تاکنون حتی یک گلایه نکردند که جای قدردانی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.