شکایت از پزشک در ۸۰ درصد موارد او را دچار مشکلات روحی می کند
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه اولین و مهمترین وظیفه قانونی نظام پزشکی حمایت از حقوق بیماران است، گفت: ما سعی میکنیم در مراکز درمانی محیطی امن برای بیماران ایجاد کنیم. در عین حال باید برای کادر پزشکی هم محیطی امن ایجاد کنیم تا از اقدام درمانی نترسند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، «علی فتاحی» با بیان اینکه شکایت از پزشک در ۸۰ درصد موارد او را دچار مشکلات روحی می کند، ادامه داد: البته عارضه با قصور و خطای پزشکی متفاوت است. در عین حال باید توجه کرد که سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به عارضه میشوند.
فتاحی افزود: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی و در حوزه سرپایی و بستری ۹۳۰ میلیون بار مراجعه داشتهایم، اما کل شکایتمان در این حوزه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار شکایت بوده است که نیمی از آنها در دادسراهای نظام پزشکی انجام شده است. همچنین ۳۰ درصد مردم برای شکایات پزشکی به چند جا مراجعه میکنند.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از شکایات منجر به محکومیت شدهاند و برای ۶۰ درصد هم حکم برائت صادر شده، گفت: سالانه در سازمان نظام پزشکی حدود ۵۶۰۰ مورد شکایت در این حوزه داریم.
فتاحی افزود: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی و در حوزه سرپایی و بستری ۹۳۰ میلیون بار مراجعه داشتهایم، اما کل شکایتمان در این حوزه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار شکایت بوده است که نیمی از آنها در دادسراهای نظام پزشکی انجام شده است. همچنین ۳۰ درصد مردم برای شکایات پزشکی به چند جا مراجعه میکنند.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از شکایات منجر به محکومیت شدهاند و برای ۶۰ درصد هم حکم برائت صادر شده، گفت: سالانه در سازمان نظام پزشکی حدود ۵۶۰۰ مورد شکایت در این حوزه داریم.
شناسایی سالانه 1500 متخلف پزشکی
به گزارش ایسنا فتاحی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست در حوزه پزشکی نیز گفت: عمدتا تبلیغاتی را میبینیم که در حوزه پزشکی از سوی افراد غیر پزشکی انجام میشود که دست به کار پزشکی میزنند. در این زمینه سالانه ۱۵۰۰ متخلف شناسایی میشوند.
به گزارش ایسنا فتاحی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست در حوزه پزشکی نیز گفت: عمدتا تبلیغاتی را میبینیم که در حوزه پزشکی از سوی افراد غیر پزشکی انجام میشود که دست به کار پزشکی میزنند. در این زمینه سالانه ۱۵۰۰ متخلف شناسایی میشوند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید