۹۷ درصد مراجعهکنندگان از خدمات مراکز بهداشتی رضایت دارند
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه گفت: هر روز بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشتی وزارت بهداشت مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند. تلاش ما این است که شماره تلفن همراه افراد تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی، ثبت شود و دانشگاه های علوم پزشکی که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش آنها پایین باشد، جریمه می شوند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در دانشگاه های علوم پزشکی متفاوت است به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی توانسته مشخصات تلفن همراه بیش از 95 از افراد تحت پوشش خود را در سامانه سیب ثبت کند. البته به طور میانگین، تلفن همراه بیش از 80 درصد از افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبت شده است.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی، پیامکی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره 100035 برای آنها ارسال می شود و در این پیامک از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی می شود که اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد 1، اگر نارضی هستید عدد 2 و اگر خدمتی دریافت نکرده اید، عدد 3 را به همین شماره ارسال کنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائه شده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامک تشکر ارسال می شود، اگر عدد 2 یا 3 را ارسال کند، پیامکی به فرد ارسال می شود که به زودی همکاران ما با شما تماس می گیرند.
شریعتی گفت: در فاصله زمانی بسیار کوتاه، کارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی که خدمتی دریافت نکرده اند، تماس می گیرند که البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتی های بررسی شده در سامانه ثبت و رصد می شود و دانشگاه ها، 99 درصد از نارضایتی های خود از خدمات سامانه سیب را بررسی کرده اند.
وی افزود: اگر در طول بررسی نارضایتی افراد از خدمات، نیاز به آموزش مردم باشد، این آموزش ها ارائه می شود. برای مثال، فرد گیرنده خدمت عنوان می کند که از یک پزشک به دلیل عدم تجویز یک دارو یا آمپول نارضایتی دارم و در این موارد، کارشناسان ما برای فرد توضیح می دهند که تشخیص و تجویز یک دارو یا آمپول بر عهده پزشک است و در وزارت بهداشت رصد می کنیم که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش دانشگاه ها، کامل باشد، پیامک های نظرسنجی برای مردم به طور کامل ارسال شود و درصد رضایت از هر دانشگاه، شبکه بهداشت، هر واحد و هر فرد ارائه کننده خدمت، چه میزان است و براساس آن به دانشگاه ها بازخورد می دهیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند.
به گزارش وبدا رییس مرکز مدیریت شبکه در پایان اضافه کرد: درصد پاسخگویی مردم به پیامک نظرسنجی از خدمت مراکز بهداشتی، درصد نارضایتی، رضایت و علل نارضایتی به دقت در سامانه سیب مشخص و قابل مشاهده است، بیش از 97 درصد از افرادی که به پیامک نظرسنجی وزارت بهداشت در دریافت خدمت، پاسخ داده اند از خدمت ارائه شده، رضایت داشته اند و تنها حدود 2.9 پاسخ دهندگان ناراضی بودند، البته می دانیم سخاوتمندی، لطف و بزرگواری مردم است که چنین رضایتی از خدمت ارائه شده دارند.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی، پیامکی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره 100035 برای آنها ارسال می شود و در این پیامک از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی می شود که اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد 1، اگر نارضی هستید عدد 2 و اگر خدمتی دریافت نکرده اید، عدد 3 را به همین شماره ارسال کنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائه شده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامک تشکر ارسال می شود، اگر عدد 2 یا 3 را ارسال کند، پیامکی به فرد ارسال می شود که به زودی همکاران ما با شما تماس می گیرند.
شریعتی گفت: در فاصله زمانی بسیار کوتاه، کارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی که خدمتی دریافت نکرده اند، تماس می گیرند که البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتی های بررسی شده در سامانه ثبت و رصد می شود و دانشگاه ها، 99 درصد از نارضایتی های خود از خدمات سامانه سیب را بررسی کرده اند.
وی افزود: اگر در طول بررسی نارضایتی افراد از خدمات، نیاز به آموزش مردم باشد، این آموزش ها ارائه می شود. برای مثال، فرد گیرنده خدمت عنوان می کند که از یک پزشک به دلیل عدم تجویز یک دارو یا آمپول نارضایتی دارم و در این موارد، کارشناسان ما برای فرد توضیح می دهند که تشخیص و تجویز یک دارو یا آمپول بر عهده پزشک است و در وزارت بهداشت رصد می کنیم که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش دانشگاه ها، کامل باشد، پیامک های نظرسنجی برای مردم به طور کامل ارسال شود و درصد رضایت از هر دانشگاه، شبکه بهداشت، هر واحد و هر فرد ارائه کننده خدمت، چه میزان است و براساس آن به دانشگاه ها بازخورد می دهیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند.
به گزارش وبدا رییس مرکز مدیریت شبکه در پایان اضافه کرد: درصد پاسخگویی مردم به پیامک نظرسنجی از خدمت مراکز بهداشتی، درصد نارضایتی، رضایت و علل نارضایتی به دقت در سامانه سیب مشخص و قابل مشاهده است، بیش از 97 درصد از افرادی که به پیامک نظرسنجی وزارت بهداشت در دریافت خدمت، پاسخ داده اند از خدمت ارائه شده، رضایت داشته اند و تنها حدود 2.9 پاسخ دهندگان ناراضی بودند، البته می دانیم سخاوتمندی، لطف و بزرگواری مردم است که چنین رضایتی از خدمت ارائه شده دارند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید
1 نظر
.
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
باسلام من از وزیر بهداشت میخوام ما کارمندان مراکز بهداشت رو هم به خاطر بیماری کروناتعطیل کند ما که کادر درمان نیستیم، برای امور بهداشتی و پیشگیری هم روزانه شیفت کشیک صبح تا عصر داریم چه لزومی داره من که فرزند ابتدایی دارم در خانه باشد و من مادر آلوده و با احتمال آلودگی به خانه روم. کارمند ستاد مرکز بهداشت دزفول هستم،خواهش میکنم رسیدگی شود با تشکر