افرادی را میشناسم که پزشک نیستند اما اعمال زیبایی انجام میدهند
رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: تبلیغات غیرقانونی زیبایی اعم از تزریق ژل و بوتاکس، بلای جان سلامت شده است به گونه ای که ۷۰ درصد موارد جراحی زیبایی ضرورتی برای بیمار ندارد. مردم نباید به پیامکهای تبلیغاتی جراحیهای پلاستیک اطمینان داشته باشند. چون نظارت بر تبلیغات به اندازه لازم نیست و من افرادی را میشناسم که پزشک نیستند اما اعمال زیبایی را انجام میدهند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی بیژنی افزود: امروز افراد زیادی که غیرحرفه ای و غیرمجاز هستند که در اعمال زیبایی همچون تزریق بوتاکس دخالت میکنند و این مسئله سلامت مردم را به خطر میاندازند و اگر مشکلی پیش آید و فرد در حین بوتاکس دچار عارضه شود، نمیتوانند شرایط را جهت حفظ سلامتی بیمار کنترل کنند.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران ادامه داد: جراحی پلاستیک طیف گستردهای دارد که باید قبل از هر اقدامی درمورد جراح شناخت کافی داشته باشیم و فقط به گفتههای یک جراح اکتفا نکنیم. چون اگر هر عملی به درستی انجام نشود شاهد عوارض روحی و جسمی خواهیم شد.
وی افزود: افراد جامعه گرایش به زیبا و متناسب شدن پیدا کردهاند اما انتخاب صحیح بیمار، مهم است، اگر جراح با بیماری که به او مراجعه میکند برخورد صادقانه داشته باشد در ۷۰ درصد موارد اگر جراحی زیبایی ضرورتی برای بیمار نداشته باشد، این امر را میپذیرد که چهره صورتش طبیعی و ممکن است با جراحی بر روی صورتش چهرهای دفورمه برایش ایجاد و زیبایی طبیعی چهره اش از بین برود، اما برخی هم نمیپذیرند و برای جراحی زیبایی پافشاری میکنند که اگر پزشک اولیه ای که با او صادقانه برخورد کرده عمل زیبایی وی را قبول نکند به پزشک دیگری مراجعه میکنند.
بیژنی گفت: جراحی پلاستیک در کشور در حال گسترش است. اما آمار دقیقی از این جراحیها به طور سالانه در کشور در دسترس نیست.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران تصریح کرد: تبلیغات جراحیها پلاستیک و تزریق بوتاکس و ژل غیرعلمی است، این تبلیغات بلای سلامت مردم شده است و مردم نباید به پیامکهای تبلیغاتی جراحیهای پلاستیک اطمینان داشته باشند. چون نظارت بر تبلیغات به اندازه لازم نیست و من افرادی را میشناسم که پزشک نیستند اما اعمال زیبایی را انجام میدهند.
وی درباره گردشگری سلامت جراحی پلاستیک و زیبایی اضافه کرد: افرادی که از خارج از کشور برای اعمال زیبایی از طریق شرکتهای کارگزاری به ایران میآیند. این موضوع هم در جراحی پلاستیک و هم دیگر حوزههای سلامت مشاهده میشود.
بیژنی ادامه داد: شاید یکی از دلایل جذب گردشگران به ایران برای انجام اعمال زیبایی، هزینه کم آن باشد، چون هزینههای ویزیت و جراحی پلاستیک در ایران غیر قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیا است و در عین حال یکی از دلایل اصلی جذب گردشگران سلامت، اعتقاد و اعتماد به نتیجه کار متخصصان جراحی پلاستیک بوده و ایران از نظر علمی بسیار پیشرفته است.
به گزارش ایرنا رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در پایان اضافه کرد: جراحی بینی جزو پرطرفدارترین و شایعترین اعمال زیبایی است، عمل زیبایی پلک، شکم، کشیدن صورت نیز دیگر اعمال زیبایی هستند که در کشور انجام میشود.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید