ساختمان یا نیروی انسانی؟ کدام اولویت دارند؟
وزیر بهداشت و درمان میگوید: «هیچ وقت ساختمان به مردم خدمت ارائه نمیکند؛ این نیروی انسانی ماهر و عاشق مردم و سرزمینش است که خدمت میکند. چرا باید این افراد را از دست بدهیم؟» اتفاقا یکی از دلایل اصلی از دست دادن نیروی انسانی خدمتگزار همین است. وقتی بین عملکرد و شعار دوگانگی وجود دارد او دلسرد میشود. وقتی میبیند اهمیت ساختمان بیشتر از اوست و ساختمان در اولویت قرار میگیرد، متوجه میشود...
وزیر بهداشت و درمان میگوید: «هیچ وقت ساختمان به مردم خدمت ارائه نمیکند؛ این نیروی انسانی ماهر و عاشق مردم و سرزمینش است که خدمت میکند. چرا باید این افراد را از دست بدهیم؟»
اتفاقا یکی از دلایل اصلی از دست دادن نیروی انسانی خدمتگزار همین است. وقتی بین عملکرد و شعار دوگانگی وجود دارد او دلسرد میشود. وقتی میبیند اهمیت ساختمان بیشتر از اوست و ساختمان در اولویت قرار میگیرد، متوجه میشود.
بارها نیروی انسانی ماهر عاشق و خدمتگزار از شما درخواست شفافسازی هزینههای طرح تحول سلامت را کرده است. امروز گوشها از حرفها و شعارها پر است. آن نیروی انسانی ماهر عاشق از شما درخواست شفافسازی دارد. اما آنچه او دیده و حس کرده خلاف این فرمایشات است.
این همه ساخت و ساز در عین وجود بدهی و هزار نوع طرح من درآوردی که دسترنج واقعی او را ندهید یا آنقدر دیر بدهید که دیگر دردی را دوا نکند، نشان از اهمیت درجه دوم او بعد از ساختمان ندارد؟ آیا طلب ساخت و ساز را هم با بیش از یکسال تاخیر میدهید؟
مگر کمبود منابع ندارید؟ پس ساخت بیمارستان با ضریب اشغال تخت کمتر از بیست درصد، ساخت بیمارستان بدون حضور متخصص بیهوشی، ساخت بیمارستان در شهرهای اسدیه و سربیشه خراسان جنوبی و کلات و رشتخوار خراسان رضوی و دهها مورد مشابه چه توجیهی دارد؟
ساخت صدها ساختمان شیک با عنوان کلینیک ویژه در شاهراهی بزرگ و ساخت برج سپید در شهر مشهد با وجود بدهیهای طولانی کارانه به پزشکان را چگونه میشود توجیه کرد؟
مخارج طرح تحول به نام پزشکان و به کام ساختوساز و واردکننده تجهیزات پزشکی، آیا توجیهی به جز اهمیت ندادن واقعی به نیروی انسانی ماهر و عاشق خدمت دارد؟
دوران شعار تمام شده و وقت عمل فرا رسیده است.
رسیدگی به مسائل رفاهی و حقوقی رزیدنتها،
رسیدگی به مسائل رفاهی پزشکان طرح در مناطق کم برخوردار،
رفع طرحهای مندرآوردی پلکان و قاصدک و سقف و ... و پرداخت به هنگام حق حرفهای و دسترنج پزشکان در بخش دولتی،
اعلام تعرفه واقعی خدمات و مشخص نمودن یارانه پرداخت خدمات پزشکان به مردم،
برگرداندن عزت و احترام خادمین واقعی مردم که به واسطه رفتارهای عوام فریب برخی سیاسیون و رسانهها پایمال گردیده،
برقراری عدالت آموزشی و افزایش کیفیت به جای توجه به کمیت در آموزش پزشکی،
توجه به جایگاه بخش خصوصی،
و کاهش تصدیگری بخش بهداشت و درمان، از خواستههای نیروی انسانی ماهر عاشق خدمت است.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید