امکان انتقال تب کریمه کنگو به پزشکان و پیراپزشکان وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی‌فرد با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو مشترک میان حیوان و انسان و بومی ایران است، گفت: این بیماری وارداتی نیست بلکه در اقلیم ایران وجود دارد البته از طریق دام‌های وارداتی می‌تواند منتقل شود.

وی افزود: اگر شرایط بهداشتی برای ذبح دام رعایت نشود به طور مداوم امکان ابتلا و شیوع محدود وجود دارد بنابراین نیاز است مردم از ذبح دام در خانه و خارج از کشتارگاه ها به صورت جدی پرهیز کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری را آموزش شهروندان و نظارت مداوم سازمان دامپزشکی بر ذبح دام دانست و ادامه داد: این بیماری از دو طریق یعنی گزش افراد توسط کنه آلوده و تماس افراد با ترشحات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود و خطر ابتلای افرادی که با دام سروکار دارند زیاد است.

امینی‌فرد گفت: البته امکان انتقال بیماری به مراقبان بهداشتی مانند پزشکان و پیراپزشکان از طریق تماس با ترشحات آلوده وجود دارد و باید مراقبات لازم از سوی پرسنل رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان گفت: این بیماری در همه موارد تشخیص داده نمی شود، این بیماری مرگ و میر حدود 10 درصد دارد و درمان قطعی ندارد و دام هایی که مبتلا می شوند نیز علائم مشخصی ندارند و افراد نمی توانند بر اساس ظاهر دام پی به بیمار بودن آن ببرند بنابراین نیاز است افرادی که با دام سروکار دارند و ذبح حیوانات را انجام می دهند رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند همچنین از له کردن کنه ها به شدت پرهیز شود و خانواده ها مراقب کودکان خود باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.