تعریف الگویی برای تعیین، توزیع و کیفیتبخشی اعتبارات بخش آموزش پزشکی در سال ۹۹-۹۸
رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، تدوین مدل تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی را کاری ملی عنوان کرد و گفت: این مدل باعث افزایش عدالت در توزیع منابع اعتباری در میان دانشگاه های علوم پزشکی می شود.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فریدون نوری خواه در حاشیه کارگروه تخصصی جهت مدل تعیین و توزیع بودجه بخش آموزش عالی در دانشگاه های علوم پزشکی در گفت و گویی افزود: در سال جاری، وزارت بهداشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه، الگویی را برای تعیین، توزیع و کیفیت بخشی اعتبارات بخش آموزش پزشکی در سال ۹۹-۹۸ تعریف کرد که تخصیص اعتبارات به بخش آموزش پزشکی برای امسال و سال آینده براساس این مدل خواهد بود.
رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: به منظور اخذ اعتبارات لازم برای بخش آموزش پزشکی، صاحبنظران ارکان مختلف تصمیم گیری و مدیریتی کشور از جمله سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با مدل تدوین شده تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی آشنا شدند که این مسئله موجب افزایش قدرت و قوت ما در محاسبه و جمع بندی اعتبارات خواهد شد.
نوریخواه به وجود استانداردهای خاص برای تدوین مدل تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: این استانداردها موجب اصلاح رفتاری توزیع اعتبارات از سوی مدیران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی می شود و به مدیران کمک می کند تا توزیع اعتبارات را هماهنگ با موقعیت دانشگاه و براساس شاخص و استانداردهای تعریف شده انجام دهند.
به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: در کارگروه ها و کمیته های تشکیل شده در راستای تدوین الگوی اعتبار بخشی، حدود ۱۰ شاخص اصلی حاصل می شود که براساس این شاخص ها و الگوی مشخص شده، دانشگاه ها می توانند اصلاح رفتار سازی در تخصیص اعتبارات داشته باشند، در تدوین این مدل، مجموعه ای از دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه نیز حضور دارند.
رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: به منظور اخذ اعتبارات لازم برای بخش آموزش پزشکی، صاحبنظران ارکان مختلف تصمیم گیری و مدیریتی کشور از جمله سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با مدل تدوین شده تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی آشنا شدند که این مسئله موجب افزایش قدرت و قوت ما در محاسبه و جمع بندی اعتبارات خواهد شد.
نوریخواه به وجود استانداردهای خاص برای تدوین مدل تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: این استانداردها موجب اصلاح رفتاری توزیع اعتبارات از سوی مدیران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی می شود و به مدیران کمک می کند تا توزیع اعتبارات را هماهنگ با موقعیت دانشگاه و براساس شاخص و استانداردهای تعریف شده انجام دهند.
به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: در کارگروه ها و کمیته های تشکیل شده در راستای تدوین الگوی اعتبار بخشی، حدود ۱۰ شاخص اصلی حاصل می شود که براساس این شاخص ها و الگوی مشخص شده، دانشگاه ها می توانند اصلاح رفتار سازی در تخصیص اعتبارات داشته باشند، در تدوین این مدل، مجموعه ای از دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه نیز حضور دارند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید