در حوزه سلامت نمیتوانیم بین قاچاق و تقلب تفکیکی قائل شویم
رئیس سازمان غذا و دارو گفت:در حوزه سلامت نمیتوانیم بین قاچاق و تقلب تفکیکی قائل شویم، آنچه مسلم است این است که نمیتوانیم بگوییم محصولات بدون شناسنامه قابلمصرف است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در اولین کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالاهای حوزه سلامت گفت: بحث کالاهای غیرمجاز قاچاق و تقلبی بسیار گسترده و خطرناک بوده که هدف آن آسیب زدن به جامعه بشری با انگیزههای مختلف است.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: از انگیزههای تقلب و قاچاق کسب سود، درآمد نامشروع و غیرقانونی است که البته تنها به این موضوع ختم نمیشود و در لایههای زیرین آن حتما اهداف سیاسی و بیوترورسیم نیز مطرح است، برخورد با این پدیده پیچیده نیازمند هماهنگی، همکاری و کار جهادی است، باید بین بخشهای مختلف این هماهنگی شکل بگیرد تا بتوانیم با این هجمه مقابله مناسبی داشته باشیم.
وی افزود: موضوع قاچاق و تقلب تنها مربوط به ایران نیست، این موضوع در دنیا مطرح است، اما انگیزههایی برای اینکه ایران را آماج این حملات قرار دهد کم نیست. در حال حاضر علیرغم اینکه در تشریفات بینالمللی گفته میشود که دارو و تجهیزات مشمول تحریمها نیست، اما در عمل تمرکز اصلی تحریمها روی این دو حوزه قرار دارد.
شانهساز گفت: در حوزه سلامت نمیتوانیم بین قاچاق و تقلب تفکیکی قائل شویم، آنچه مسلم است این است که نمیتوانیم بگوییم محصولات بدون شناسنامه قابلمصرف است.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فضای مجازی و تبلیغات بهعنوان یک معضل جدی مطرح است، متأسفانه شاهد این هستیم که کالاهای سلامتمحور که بعضا خلاف واقع نیز هستند در فضای قانونی مانند صداوسیما، روزنامهها و مجلات تبلیغ میشوند.
وی در پایان اضافه کرد: تبلیغات کالاهای غیرمجاز همواره جزء دغدغهام بوده است و معتقدم برخورد با تخلفات به هیچ عنوان در چهارچوب ادارات دولتی امکانپذیر نیست و باید فراتر از وظیفه سازمانی برای برخورد با آن همکاری و ایفای نقش کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اولین کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالاهای حوزه سلامت با حضور ریاست سازمان و مشارکت فعال معاونان و مدیران غذا و دارو سازمان و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به همت دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی برگزار شد.
این کارگاه که با حضور مسئولانی از پلیس فتا، دادستانی کل کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان نظام پزشکی برگزار شد و هدف از آن شناسایی راهکارهای اجرایی پیشگیری و مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالاهای سلامت محور در رسانههای عمومی و فضای مجازی و نحوه برخورد با تخلفات احتمالی بود.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید