سواد سلامت موجب کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید مهدی میرشاه ولد بیان کرد: با وجود بالا بودن میزان اطلاعات در حوزه سلامت، سطح آگاهی و سواد سلامت عمومی در این حوزه چندان رضایت‌بخش نیست.

معاون اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل بیمه سلامت ادامه داد: بالا رفتن دانش و اطلاعات عمومی از مسائل مربوط به سلامت بسیار اهمیت دارد؛ چرا که هرچه آگاهی مردم در این حوزه افزایش یابد به همان میزان،پیشگیری، تشخیص، درمان به‌موقع و پیگیری درمان بهتر و کامل‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل امروزه شاهد مراجعات مکرر و غیر ضرور پزشکی، خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو ها، عدم تکمیل درمان، درخواست خدمات غیر ضروری، و مداخلات افراد فاقد صلاحیت در امر سلامت هستیم.

میرشاه ولد گفت: سواد و آگاهی عمومی جامعه در حوزه سلامت، حساسیت و توجه جامعه را نسبت به سلامت بالا می‌برد و این به معنای ارتقای کیفیت زندگی است و سیاست‌گذاران باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بیه سلامت معاون اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: آموزش هاي لازم در اين زمينه از سنين پايين و استفاده از ظرفيت ميليوني دانش آموزان كشور، نقش مهمي در نهادينه سازي ارتقاي سواد سلامت از دوران كودكي دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.