جزییات آخرین پرداختی‌های مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی در مراسم پایانی اولین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت، گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که در کشورهای توسعه یافته سهم نیروی انسانی در بروز موفقیت‌ها بالای ۸۰ درصد است. هرچه تفکر نیروی انسانی بیشتر باشد، کارآمدی سازمان افزایش خواهد یافت.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برگزاری هم‌اندیشی تنها می‌تواند شعاری باشد، برگزاری هم‌اندیشی باید اثربخش باشد. در این زمینه انگیزه ارائه پیشنهاد نباید تنها مادی باشد و اگر شخص ارایه دهنده ایده، فکر و ایده خود را در رفتار سازمان مشاهده کند، تشویق می‌شود. پیشنهادهای کارکنان می‌تواند خلاء میان توانایی کارکنان با شغل آنها را پر کند. البته لازمه مشارکت، تسلط بر اهداف سازمان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند اینگونه هم‌اندیشی‌ها، گفت: در نظام ارائه پیشنهادات باید بانک اطلاعاتی وجود داشته و ارتباط دوطرفه‌ای شکل بگیرد. این ارتباط باید عاطفی باشد تا کارمندان، دیده شدن خود را حس کنند.

موهبتی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: اواخر هفته گذشته توانستیم با تخصیص اعتباری بخشی از بدهی های خود را به مراکز دانشگاهی و داروخانه ها پرداخت کنیم، امسال علیرغم محدودیت هایی که در حوزه اعتباری وجود دارد تمام تلاش ما این است که پرداختی های ما نظم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: در اواخر هفته گذشته اعتباری به ما تخصیص داده شد و توانستیم ۷۰ درصد مطالبات اردیبهشت مراکز دانشگاهی را پرداخت کنیم. همچنین ۳۰ درصد مطالبات باقی مانده فروردین این مراکز نیز تسویه شد. در مجموع صددرصد بدهی فروردین و ۷۰ درصد بدهی اردیبهشت خود را به دانشگاه ها پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات خرداد ماه داروخانه ها نیز پرداخت شده است، گفت: سعی کردیم به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم.

موهبتی یادآور شد: در سال ۹۷ کماکان به مراکز طرف قرارداد بدهی داریم، در حال حاضر ۲.۵ ماه از سال ۹۷ داروخانه ها از ما طلب دارند و همچنین به بخش دولتی نیز ۳.۵ ماه از سال گذشته بدهکاریم، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی می کنیم در ۱۰ روز آینده طلب مابقی ارائه دهندگان خدمت را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد بدهی مراکز فیزیوتراپی، تصویربرداری، پزشکان خصوصی و بخش پاراکلینیک طی ده روز آینده پرداخت خواهد شد، در بخش پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمه شدگان روستایی نیز مطالبات اردیبهشت ماه آنها پرداخت و به زودی مطالبات خرداد آنها پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که پرداخت ها کیفی شود و در این صورت رضایت مردم جلب خواهد شد و امیدواریم همزمان با پرداخت به موقع و منظم اصلاح رفتار را نیز داشته باشیم.

در ادامه مهدی نوروزیان دبیر شورای راهبری و سیاستگذاری رویداد هم اندیشی در بیمه سلامت نیز پیرامون نحوه برگزاری و آغاز این طرح گفت: از فروردین ماه ۹۷ که طرح هم‌اندیشی آغاز شد تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته است و آنچه که فراخور یک کار علمی بود به شایستگی اتفاق افتاد.

نوروزیان گفت:پس از طراحی سایت، بیش از ۳۵هزار نفر از سایت بازدید کردند که ۷۳۷ نفر در سایت ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۴۹۶ ایده در شش محور در سامانه ثبت شد. ایده‌ها در محورهای پوشش بیمه‌ای، قوانین بیمه، آی‌تی، نظارت و آموزش و پیشگیری و ارتقای سلامت ارائه شده است.

وی افزود: بیشترین ایده با تعداد ۱۵۲ ایده در محور مدیریت منابع و مصارف ارائه شد، افزود: این محور بسیار بخش مهمی است و می‌توان گفت پاشنه آشیل نظام بیمه‌ای کشور همین مدیریت منابع و مصارف است.

دبیر شورای راهبری و سیاستگذاری رویداد هم اندیشی در بیمه سلامت ادامه داد: نگاه ما تنها به درون سازمان منتهی نمی‌شد و مشتاق بودیم تا از ایده‌های بیرونی آگاه باشیم؛ به طورکلی دو_سوم ایده‌ها درونی و یک سوم بیرون از سازمان شکل گرفت. بیشترین ایده‌ها از استان کرمان و آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

نوروزیان اضافه کرد: در زمینه ارزیابی ایده‌ها مدل بین‌المللی آیزن‌هاور را داشتیم که برای ما بومی‌سازی شده است. از بدو ثبت‌نام افراد تا پایان مرحله دوم داوری، هیچ گونه کاغذی مصرف نشد و تمام اطلاع رسانی از طریق‌ سایت شکل گرفت. در مرحله دوم نیز ۳۶ ایده به مرحله دوم رسیده و داوری شد و نهایتا در سه محور فناوری اطلاعات، ایده آموزش و نظارت، چهار برنده نهایی داشتیم که نکته قابل توجه آن است که ۳ برنده از نخبگان بیرون سازمانی و یک برنده از درون سازمان داشتیم که به هر برنده چهار میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه اجرایی شدن ایده‌ها در سازمان بیمه سلامت گفت: اجرایی شدن این ایده‌ها در برخی نقاط نیازمند تغییر قانون و یا ابلاغ دستورالعمل است که پس از ارائه به بخش فنی، ایده‌ها اجرایی می‌شود.

در ادامه شاهرخ رامزی قائم مقام شورای راهبری و سیاستگذاری رویداد هم اندیشی گفت: رویداد هم اندیشی برای اولین بار در بیمه سلامت انجام شده است و به نوعی یک بعد وسیعی از پیشنهاد‌ها است، بیش از ۴۰۰ ایده از طرف همکاران و شرکا به دبیرخانه ارسال و این ایده‌ها مورد داوری در چند مرحله قرار گرفته است. ایسنا-مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.