تا سال ۱۴۰۴ به استانداردهای روز دنیا می‌رسیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی درباره افزایش تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت اظهار کرد: سیاست کشور در شرایط فعلی براساس رفع  نیاز‌های حوزه سلامت بوده است. 

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی به سمت مناطق محروم و کم برخوردارتر رفته است و تخت‌های زیادی در این مناطق محروم احداث شده ‌اند.

وی افزود: بهره برداری از تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم به میزان کافی انجام نشده است، در برخی از مناطق محروم که وزارت بهداشت مجبور است بیمارستان‌های کوچک داشته باشد ضریب اشغال تخت به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

حریرچی گفت: اداره مراکز درمانی کوچک مطابق با اقتصاد درمان نیست، برای بیمارستان‌هایی که ضریب نیروی انسانی نسبت به تخت پایین بوده برنامه ریزی خوبی انجام شده است تا مشکلات به ویژه در بخش بستری به سرعت برطرف شود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: امروزه نسبت تخت به جمعیت در بیمارستان‌های کشور به طور متوسط ۱/۶ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و بر اساس برنامه قرار است این نسبت تا سال ۱۴۰۴ به ۲/۶ تخت برسد که مطابق با استاندارد دنیاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر این است که مراقبت‌های سرپایی و مراقبت در منزل نسبت به مراقبت‌های بستری گسترش پیدا کند، زیرا این کار باعث می‌شود تا اقتصاد درمان مقرون به صرفه‌تر شود و کمک بیشتری به سلامت مردم می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.