بخش خصوصی باید تقویت شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در اولین نشست هیات های امنای کلان منطقه 7 کشور شامل روسا و اعضای هیات های امنای دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شهید صدوقی یزد، شهرکرد و کاشان، اظهار داشت: در کلان منطقه 7 آمایشی کشور به ویژه در استان های یزد و اصفهان، میزان بیمارپذیری، بسیار بالا است و وقتی بیمارپذیری یک استان بالا باشد، قطعا سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن استان به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در استان اصفهان میزان بیمارپذیری به ازای هر تخت 250 نفر در سال است و در نجف آباد به ازای هر اتاق عمل در سال حدود دو هزار عمل جراحی انجام می شود.

وی یکی از اقدامات اساسی وزارت بهداشت در سالهای اخیر را رسیدگی به بیماران دچار سکته های حاد قلبی در قالب کد 247 دانست و گفت: ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سکته های حاد قلبی در این 4 دانشگاه، بسیار خوب بوده البته برخی مشکلات در این زمینه در کاشان وجود دارد که با اختصاص جراح قلب به این دانشگاه، برطرف می شود.

جان بابایی گفت: وضعیت اهدای عضو در دانشگاه های کلان منطقه 7 بسیار خوب و متمایز است، استان یزد، بالاترین میزان اهدای عضو در کشور را دارد و آمار اهدای عضو در یزد از میانگین جهانی نیز بالاتر است، همچنین افزایش تخت های روانپزشکی، ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در استان چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در دسترسی مردم از مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی این منطقه است که باید برطرف شود.

به گزارش وب‌دا معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: دانشگاه های کلان منطقه 7 آمایشی کشور از دانشگاه های بسیار خوب کشور و در برخی زمینه ها، پیشرو هستند به عنوان نمونه در بحث نظام ارجاع سطوح دو و سه، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدامات مهم و اساسی انجام داده و نقشه ارجاع در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، طراحی شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.