روابط عمومی ها خط مقدم سازمان محسوب می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمداسماعیل اکبری در اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان های تابعه و مسئولين روابط عمومي ستادی، بیان کرد: از خصوصیات کلی روابط عمومی ها در سازمان ها، این است که عالم و عامل به اخبار و مطالب بوده و قدرت انتشار مطالب را برای گروه های مختلف هدف داشته باشند. 

مشاور عالی وزیر بهداشت ادامه داد: انتشار مطالب، باید متناسب با نیاز سه گروه هدف از جمله، مردم، سیاستگذاران و سیاستمداران و مجریان صورت گیرد. هر روابط عمومی که توانست این هماهنگی را درون سیستم ایجاد کرده و ارتباط موثری بین گروه های هدف ایجاد کند، موفق خواهد بود. 

وی افزود: روابط عمومی ها در بسیاری مواقع خط مقدم سازمان محسوب شده و مسئولیت بسیاری از مشکلات سازمان را برعهده گرفته و پاسخگو هستند. بنابراین جایگاه عزت مندی دارند.

اکبری گفت: روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فاز اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون، عملکرد خوبی داشتند، سالانه حدود 97 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری های منتسب به پرفشاري خون، جان خود را از دست می دهند، لذا وزارت بهداشت بر نقطه حساسی تمرکز و اقدام به برگزاری بسیج ملی کنترل فشارخون کرد.
 
به گزارش وب‌دا مشاور عالی وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: در این زمینه، دانشگاه های علوم پزشکی همکاری بسیار خوبی داشتند. اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، این است که کار روابط عمومی ها در این زمینه به اتمام نرسیده است، چراکه در این کمپین، 2 میلیون و 600 هزار مورد جدید مبتلا به فشارخون بالا و حدود 10 میلیون مورد در معرض خطر، شناسایی شده است، بنابراین مراقبت، درمان، آموزش و محافظت از سلامت این افراد جزو اولویت های برنامه قرار دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.