تنها ۲۰ درصد از پزشکان و دندانپزشکان با روش مدیریت مطب آشنا هستند
بازرس جامعه دندانپزشکی کشور، گفت: تنها حدود ۲۰ درصد از پزشکان و دندانپزشکان با روش مدیریت مطب آشنا هستند، حدود ۸۰ درصد جامعه پزشکی و دندانپزشکی با مدیریت مطب آشنایی ندارند و مسئولین نیز متاسفانه مدیریت مطب را نوعی بازاریابی میدانند در حالی که این موضوع نوعی سرویسدهی حرفهای به بیمار به شمار میرود و توجه به آن می تواند نتایج بسیار موثری در روند درمان بیمار داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش رحیمی، در افتتاحیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار داشت: محورهای مختلفی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتو گو قرار میگیرد که مرتبط با علوم جدید دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی دیجیتال، اکلوژن، لیزر و همچنین مدیریت مطب است.
بازرس جامعه دندانپزشکی کشور ادامه داد: موضوع مدیریت مطب و مراکز درمانی در مشور کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که تکریم بیمار بسیار حائز اهمیت است و میتواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد، در یک پنل نیم روزه در این کنگره موضوع مدیریت مطب مطرح خواهد شد تا این مسئله سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران شود همچنین باید توجه داشت که مدیریت مطب و تکریم بیماران آمار شکایت و نارضایتی از پزشکان و دندانپزشکان را کاهش میدهد و موفقیتهای درمانی را افزایش خواهد داد.
وی افزود: در موضوع مدیریت مطب مسائلی همچون چگونگی تشکیل پرونده کامل برای بیماران مورد بحث و گفتگو قرار میگیرد چرا که پزشکان بر اساس قانون حتماً باید مدارک بیمار را ذخیره کنند و این مسئله به ویژه در درمان هایی که کار عملی برای بیمار انجام میگیرد همچون جراحی ها بسیار حائز اهمیت است همچنین این مسئله یکی از موضوعاتی است که نبود آن برای پزشکان و دندانپزشکان دردسرساز است و در محاکم پزشکی بسیار مطرح میشود لذا توجه همکاران ما به این مسئله حائز اهمیت است.
رحیمی گفت: اینکه چگونه دندانپزشکان پروندههای درمانی خود را کامل کند و یا اینکه چگونه در مطب رفتار کنند که حقوق درمانی بیماران بیشتر حفظ شود از جمله موضوعاتی است که در پنل مدیریت مطب ارائه خواهد شد.
رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان تصریح کرد: تنها حدود ۲۰ درصد از پزشکان و دندانپزشکان با روش مدیریت مطب آشنا هستند، حدود ۸۰ درصد جامعه پزشکی و دندانپزشکی با مدیریت مطب آشنایی ندارند و مسئولین نیز متاسفانه مدیریت مطب را نوعی بازاریابی میدانند در حالی که این موضوع نوعی سرویسدهی حرفهای به بیمار به شمار میرود و توجه به آن می تواند نتایج بسیار موثری در روند درمان بیمار داشته باشد.
به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: همه دستیاران دندانپزشکی و دندانپزشکان باید آموزش برخورد با بیماران به صورت حرفهای را فرا گیرند و یا به عبارتی آگاهی به مدیریت مطب داشته باشند چرا که این موضوع میتواند فضای درمانی را برای بیمار با آرامش بیشتری همراه کند و موفقیت درمان را نیز سبب شود.
دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه دندانپزشکی تا اول شهریور ۹۸ در اصفهان در حال برگزاری است.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید