امکانات آموزشی شرایط مناسبی برای افزایش ظرفیت پزشکی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پروین پاسالار با اشاره به طرح تحول آموزش دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: طرح تحول آموزش پزشکی با هدف، هدفمند شدن آموزش‌ها در حوزه پزشکی انجام می‌شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای نخبگان و استعداد‌های درخشان حوزه پزشکی در استفاده بهینه از این افراد انجام شده است.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی برای استعداد‌های درخشان حوزه پزشکی این است که دانشجویان را در زمینه طرح تحول آموزش پزشکی بیشتر وارد کنیم و حضور آن‌ها در تحول آموزش پزشکی و ارتقا سطح آموزش به عنوان نخبگان این رشته، افزایش پیدا کند، و اینکه مدیران ذی‌ربط متوجه شوند دانشجویان چه نقشی در پیشبرد طرح تحول آموزش پزشکی ایفا می‌کنند.

وی افزود: بالارفتن کیفیت آموزشی یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت در طرح تحول آموزش پزشکی محسوب می‌شود و معتقدم هرگونه افزایش دانشجو در هر رشته‌ای به خصوص پزشکی به دلیل آنکه این رشته با سلامت افراد در ارتباط است باید دقیق بررسی و اقدامات کارشناسی درباره آن انجام شود.

پاسالار گفت: امکانات آموزشی، مانند استاد و فضای آموزشی، شرایط مناسبی برای افزایش ظرفیت پزشکی ندارد و گرفتن نیرو‌های مازاد نیاز کشور موجب بروز آسیب به دانشجویان و به خصوص نخبگان حوزه پزشکی می‌شود.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت با اشاره به حذف کنکور پزشکی افزود: در ابتدا باید روش مناسبی جایگزین کنکور طراحی کرد و سپس آزمون سراسری را حذف کرد؛ تا روشی مناسب پیدا نشده است نمی‌توان کنکور را حذف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان وی در پایان اضافه کرد: آینده کشور، وابستگی زیادی به فعالیت استعداد‌های درخشان دارد و امیدوارم شرایطی برای نخبگان حوزه پزشکی فراهم شود که این افراد به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی به مهاجرت فکر نکنند، زیرا هزینه‌های زیادی بابت تربیت پزشک صرف شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.