نگاه شرکتهای دارویی ایرانی صرفا به داخل کشور است
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،گفت: با توجه به رقابتی که در حوزه محصولات داوریی وجود دارد، لازم است شرکتهای تولید دارو برای ورود به بازارهای جهانی توجه بیشتری به بستهبندی محصولات، برندسازی و تبلیغات داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در رابطه با صحبتهای اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر ضعف تبلیغاتی شرکتهای دارویی و تاثیر آن بر روند توسعه صادرات داروهای تولید داخل، گفت: ضعیف بودن شرکتهای دارویی در حوزه تبلیغات و بستهبندی یک واقعیت است و در حال حاضر تبلیغات حرف اول را میزند و تمامی شرکت دارویی برند در جهان در زمینه بسته بندی، تبلیغات و معرفی محصولاتشان سرمایهگذاری زیادی میکنند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: شرکتهای ایرانی ظرفیت زیادی در تولید محصولات باکیفیت دارویی دارند، علیرغم ظرفیت بسیار خوب شرکتهای ایرانی در تولید محصولات باکیفیت دارویی، تمام تلاششان معطوف به بازار 80 میلیونی داخل کشور است.
وی با اشاره به ضرورت توجه شرکتهای دارویی به صنعت بستهبندی محصولات، تصریح کرد: با توجه به رقابتی که در حوزه محصولات داوریی وجود دارد، لازم است شرکتهای تولید دارو برای ورود به بازارهای جهانی توجه بیشتری به بستهبندی محصولات، برندسازی و تبلیغات داشته باشند.
قربانی گفت: کشورهای همسایه بازار بسیار خوبی برای شرکتهای داروسازی داخلی هستند، برای ورود به بازار کشورهای همسایه و رقابت با برندها، باید بیشتر در به حوزه تبلیغات توجه کنیم چرا که داروهای ما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است اما متاسفانه نگاه شرکتهای ایرانی تنها به داخل کشور بوده و برای گسترش بازار خود تلاش نمیکنند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تمامی صنایع کشور در حوزه تبلیغات و بسته بندی ضعیف عمل میکنند، باید بپذیریم که در حوزه تبلیغات محصولات تولید داخل ضعیف عمل کردهایم و همین مسئله باعث شده تا حدودی نتوانیم قابلیتهای خود را به مردم و جهان، بشناسانیم بر همین اساس معتقدم سرمایهگذاری در حوزه تبلیغات و بسته بندی از لحاظ تولید و اشتغالزایی منافع زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: شرکتهای ایرانی ظرفیت زیادی در تولید محصولات باکیفیت دارویی دارند، علیرغم ظرفیت بسیار خوب شرکتهای ایرانی در تولید محصولات باکیفیت دارویی، تمام تلاششان معطوف به بازار 80 میلیونی داخل کشور است.
وی با اشاره به ضرورت توجه شرکتهای دارویی به صنعت بستهبندی محصولات، تصریح کرد: با توجه به رقابتی که در حوزه محصولات داوریی وجود دارد، لازم است شرکتهای تولید دارو برای ورود به بازارهای جهانی توجه بیشتری به بستهبندی محصولات، برندسازی و تبلیغات داشته باشند.
قربانی گفت: کشورهای همسایه بازار بسیار خوبی برای شرکتهای داروسازی داخلی هستند، برای ورود به بازار کشورهای همسایه و رقابت با برندها، باید بیشتر در به حوزه تبلیغات توجه کنیم چرا که داروهای ما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است اما متاسفانه نگاه شرکتهای ایرانی تنها به داخل کشور بوده و برای گسترش بازار خود تلاش نمیکنند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تمامی صنایع کشور در حوزه تبلیغات و بسته بندی ضعیف عمل میکنند، باید بپذیریم که در حوزه تبلیغات محصولات تولید داخل ضعیف عمل کردهایم و همین مسئله باعث شده تا حدودی نتوانیم قابلیتهای خود را به مردم و جهان، بشناسانیم بر همین اساس معتقدم سرمایهگذاری در حوزه تبلیغات و بسته بندی از لحاظ تولید و اشتغالزایی منافع زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید