روزانه بین ۷۰۰ تا یک‌ هزار تماس مردمی در سامانه ۱۶۶۶ ثبت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد مهراندیش با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت گفت: انتظار بر ثبت حجم زیادی از تماس‌ها نیست به دلیل آنکه عموم مردم با قوانین بیمه‌گر و خدمات ارائه شده آشنا هستند و وقتی فرآیند جدیدی در سازمان تعریف و یا تغییری ایجاد می‌شود با سامانه مربوطه تماس می‌گیرند.

رئیس مرکز ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ادامه داد: موضوع‌های این سامانه صرفا در قالب شکایات نیست، بلکه نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادها را نیز دربر می‌گیرد و در واقع این سازمان به سمت ارائه الکترونیکی خدمات پیش می‌رود، مهمترین سرویس ارائه شده این سامانه مربوط به استحقاق سنجی است، بیشترین تماس‌ها با سامانه، مربوط به مشکلات ارجاعی به دفاتر پیشخوان دولتی است که گروه‌های هدف نتوانستند آن‌گونه که باید و شاید و یا در زمان مناسب خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

وی افزود: بر این اساس بطور دوره ای نیز لیستی از سوالات و یا درخواست های بیمه شدگان تهیه می شود که مدام توسط حوزه های تخصصی بررسی و متناسب با آن اصلاح فرآیند انجام می گیرد و  برای خدمات رسانی بهتر هریک از مدیران ستادی دوشنبه ها  و طبق برنامه نیز مدیران استانها از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پاسخگوی تماس و مشکلات بیمه ای گروه های هدف خود هستند.

مهراندیش گفت: یکسال از راه اندازی این سامانه می گذرد، در همه سازمان های خدمات رسان اصل مهم مرز گفتمان واحد و انتقال مشکلات مردم به مدیران امری مهم محسوب می شود و هدف از راه اندازی چنین سامانه هایی ایجاد درگاه واحد و یکپارچه اطلاع رسانی ۲ طرفه بین مردم و بیمه شدگان و انتفال مشکلات بیمه شدگان به مدیران ارشد است.

به گزارش ایرنا این مسئول در پایان اضافه کرد: رفع مشکل یک بیمه شده می تواند به سایر بیمه شدگان نیز تسری پیدا کند و این سامانه در تمامی دفاتر پیشخوان و کانال های مختلف اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهد، با راه‌اندازی مرکز تماس ۱۶۶۶، میزان رضایت مردم و بیمه‌شدگان از سازمان افزایش یافته است، به نحوی که بررسی‌ها و نظرسنجی‌های ماهانه‌ دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان نشان می‌دهد که اغلب  تماس‌گیرندگان از پیگیری و پاسخ‌گویی این سامانه به مشکلات و سؤالات آنان راضی هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.